8 sposobów na promocję linków do koszyka

EasyCart to koszyk sprzedażowy w formie linku, który umożliwia Ci umieszczenie Twojego koszyka gdzie tylko chcesz. W artykule zebraliśmy sprawdzone pomysły na to jak wykorzystać różne konfiguracje linku i jak skutecznie go promować, by zwiększyć ruch i konwersję w Twoim koszyku.

Tworząc EasyCart jako jeden z głównych celów obraliśmy sobie uproszczenie dwóch procesów - zakupowego dla kupujących i sprzedażowego dla twórców. Z perspektywy klienta oznacza to krótszą i łatwiejszą drogę, którą musi przebyć od momentu podjęcia decyzji zakupowej, aż do kliknięcia “płacę” i wykonania transakcji. Dla sprzedawców bezpośrednim efektem jest łatwiejsza sprzedaż i wzrost konwersji - bo im łatwiejszy proces, tym mniejsza szansa, że klienci zrezygnują na którymś z kroków. A, że aż 70% klientów porzuca koszyki, to okazuje się, że optymalizacja procesu zakupowego może mieć znacznie większy wpływ na konwersję niż dodatkowy budżet marketingowy, dodawanie nowych produktów do oferty, czy zatrudnianie zewnętrznych specjalistów

Nasz pomysł na łatwiejszy proces zakupowy oprócz rewelacyjnego UX, krótkiego formularza i możliwości płatności jednym kliknięciem, oparł się o stworzenie koszyka, który ma formę linku. Linku, który można skopiować i skonfigurować tak, żeby wykorzystać go w różnych miejscach i różnych warunkach.

Aktualnie sprzedawcy używający EasyCart mogą korzystać z poniższych konfiguracji linków do swoich koszyków:

  • Podstawowy link do koszyka - zawiera wszystkie produkty w bazowych cenach. Można go wykorzystać pod przyciskiem “Kup teraz” na stronie www, w mailu, Social Media lub dowolnym innym miejscu
  • Link do konkretnej ceny - umożliwia zakup tylko jednego wariantu produktu i ukrywa inne ceny w koszyku
  • Link z promo codem - odkrywa w koszyku możliwość wpisania kodu promocyjnego lub automatycznie zmniejsza cenę o wartość obniżki
  • Link dla partnera - pozwala tworzyć indywidualne linki (referral links) i zliczać zakupy generowane przez partnerów lub ambasadorów
  • Link do kodu QR - można umieścić go w prezentacji, na wizytówce lub nawet na billboardzie
  • Link do testowego koszyka - wyświetla testową wersję koszyka, która po kliknięciu “Płacę” nie pobiera płatności

Wygenerowanie poszczególnych wariantów linku jest banalnie proste i ogranicza się do wyboru i skopiowania linku, z którego chcesz skorzystać w danej chwili.

W poniższym artykule dzielimy się naszymi pomysłami jak wykorzystać poszczególne typy linków i gdzie i jak je promować, żeby przy minimalnym nakładzie czasu i wysiłku zwiększyć konwersję i podnieść zyski ze sprzedaży.

1. Link na stronie www

W dobie rozwiązań no-code, coraz więcej twórców samodzielnie tworzy landing page i strony, na których pokazują światu swoje produkty.  O ile samo utworzenie strony www stało się proste i nie wymaga już wsparcia programisty, tak niestety uruchomienie sprzedaży, podpięcie płatności, czy systemu zarządzania użytkownikami często przekracza możliwości przeciętnego twórcy. Chyba, że korzysta z EasyCart.

Dzięki temu, że EasyCart jest koszykiem w formie linku, zadanie sprzedawcy ogranicza się do dodania produktów wraz z cenami, opisami i grafikami. Później wystarczy podlinkować unikalny link do koszyka pod przyciskiem “Kup teraz” na landing page i mieć z głowy całe zaplecze związane z e-commerce i płatnościami. Easy? Easy!

Przekierowanie bezpośrednio do koszyka zmniejsza też ilość kroków, które użytkownik musi pokonać żeby zrealizować zakup. W standardowych procesach e-commerce’owych klient musi dodać wybrany przedmiot do koszyka, przejść na stronę koszyka żeby potwierdzić chęć zakupu, przejść na stronę ze szczegółami i formularzem, gdzie wypełnia swoje dane i wybiera sposób płatności, a dopiero później zrealizować płatność. W EasyCart wszystkie te kroki skróciliśmy do jednego widoku, a jeśli klient kupił coś w przeszłości korzystając z EC, będzie mógł zrealizować zakupy dosłownie JEDNYM kliknięciem. A im mniej kroków, tym mniejsza szansa, że klient rozmyśli się po drodze.

2. Link w social media

Większość sprzedawców online nie wyobraża sobie prowadzenia swoich działalności bez korzystania z Social Media. I słusznie, bo według danych z 2021 aż 54% kupujących z pokolenia Z i 58% Millenialsów wierzy, że  platformy społecznościowe są lepsze niż wyszukiwanie informacji o nowych produktach w sieci. Jednocześnie, w dobie przeładowania informacją, często mamy tylko ułamek sekundy na to, żeby przyciągnąć uwagę użytkownika, którego feed pełen jest świetnych ofert i konkurencyjnych produktów. Warto więc wykorzystać ten ułamek jak najbardziej efektywnie i zamiast przekierowywać potencjalnego klienta na stronę główną lub nawet stronę produktu, użyć w poście, czy reklamie, bezpośredniego linku do koszyka zakupowego.

3. Link w wiadomości e-mail

Kolejnym obszarem, w którym zdecydowanie warto wykorzystać bezpośredni link do koszyka są wiadomości e-mail - te prywatne, ale również te wysyłane masowo w formie mailingów. Prowadząc z klientem  bezpośrednią komunikację mailową, prawdopodobnie wiesz już trochę więcej o jego potrzebach i nie jest dla Ciebie anonimowy.

W takiej sytuacji warto rozważyć nie tylko przesłanie linku bezpośrednio do koszyka, ale również przekierowanie klienta do koszyka o określonych parametrach - np. wyświetlającego jedynie produkt, którym wiemy, że jest zainteresowany, żeby nie rozpraszać jego uwagi innymi wariantami. W przypadku newslettera i wysyłki mailingów, ciekawym pomysłem jest konfiguracja linku z kodem promocyjnym. Dzięki temu możesz zaproponować subskrybentom atrakcyjną cenę lub ofertę specjalną ograniczoną czasowo. Decyzja zakupowa będzie znacznie łatwiejsza, gdy po przejściu do koszyka odbiorca od razu zobaczy obiecaną zniżkę.

4. Link w wiadomości SMS

Jednym z dość nieoczywistych kanałów komunikacji z klientami są SMSy. Na pierwszy rzut oka takie działania mogą kojarzyć się ze SPAMem, ale ilość narzędzi służących do masowego wysyłania SMS takich jak Just Send i SMS Api pokazuje, że SMS marketing to obszar, któremu warto się przyjrzeć. Jest jednak jeden haczyk - wysyłając SMSem link do swojej strony, produktu czy bezpośrednio do koszyka zakupowego musisz mieć 100% pewności, że to co zobaczy klient, będzie w pełni przystosowane do oglądania na mobile. Oprócz responsywności, kluczową rolę odegra też to jak będzie wyglądał mobilny proces zakupowy - czy strona budzi zaufanie? Czy uzupełnienie danych korzystając z klawiatury ekranowej jest proste? Czy w formularzu nie ma zbyt wielu pól? Czy przyciski są odpowiedniej wielkości? Znaczenie będzie mieć każdy szczegół.

Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na wysyłkę kampanii SMSowych, czy nie, wygląd sklepu na urządzeniach mobilnych jest absolutnie kluczowy - w 2022 ilość globalnych zakupów zrealizowanych za pomocą telefonu lub tabletu może wzrosnąć aż o 68% (Źródło).

EasyCart nie tylko pozwoli Ci przekierować klientów mobile bezpośrednio do koszyka zakupowego, ale zdejmie Ci z głowy wszystkie trudności związane z responsywnością strony.

5. Linki partnerskie

Korzystanie ze wsparcia sprzedażowego zewnętrznych partnerów wymaga przygotowania systemu, który pozwoli generować unikalne linki, monitorować wyniki i na koniec wypłacać odpowiednie wynagrodzenie. Skonfigurowanie takiego procesu może nieść ze sobą wiele trudności. Przykład? W zależności od tego na czym oparty jest Twój system e-commerce i jak łączy się z Twoją stroną, przesłanie partnerowi linku partnerskiego do strony produktu wcale nie oznacza, że łatwo będzie śledzić precyzyjnie ilość transakcji zrealizowanych z jego użyciem. Wystarczy, że po kliknięciu w referral link, klient nie przejdzie bezpośrednio do koszyka, tylko odwiedzi kilka innych podstron i może być ciężko poprawnie określić źródło zakupu.

EasyCart pozwala Ci nie tylko udostępnić partnerom link kierujący bezpośrednio do koszyka, ale dzięki dodaniu małego fragmentu kodu do Twojej strony, możesz śledzić wyniki linków partnerskich, niezależnie od tego z jakiego miejsca na Twojej stronie klient przejdzie do koszyka.

6. Link na billboardzie

Reklamy OOH (Out Of Home), czyli billboardy, słupy reklamowe i wszystkie nośniki, które widzimy poza domem, nie są pierwszym wyborem przy planowaniu promocji produktów sprzedawanych online. Zwłaszcza, że często są kojarzone z dużymi kosztami i brakiem możliwości precyzyjnego śledzenia zwrotu z inwestycji (ROI). Tymczasem sektor OOH intensywnie się rozwija i coraz częściej na billboardach widzimy kampanie, które zachęcają nas do przejścia do jakiejś strony www lub podjęcia akcji online.

Źródło: https://ams.com.pl/

Co więcej, reklama outdoorowa ma wiele wspólnego z reklamą w mediach społecznościowych. W obu przypadkach utrzymujesz uwagę odbiorcy tylko przez kilka sekund i w obu musisz mu uprościć podjęcie oczekiwanych działań. Zamiast zmuszać użytkownika do zapamiętania treści reklamy zobaczonej na billboardzie i późniejszego wyszukiwania szczegółów w Google (o ile w ogóle treść zostanie zapamiętana), warto ułatwić mu zadanie i umieścić na billboardzie bezpośredni link lub QRcode prowadzące prosto do koszyka zakupowego.

7. Link w video

Wielu twórców, którzy zajmują się sprzedażą produktów cyfrowych prowadzi kanał na YouTube i nagrywa dla swoich odbiorców treści video. Potencjał marketingowy takiego działania jest ogromny. Format video pomaga budować zaufanie odbiorców (przestajesz być anonimowym twórcą) i pozwala na dzielenie się wiedzą, ale daje również przestrzeń na promocję Twoich produktów.

Częstą praktyką jest przygotowywanie specjalnego kodu ze zniżką dla osób, które obejrzą video. Żeby uprościć oglądającym zadanie, oprócz wyświetlenia kodu lub linku do Twojej strony w trakcie trwania nagrania, możesz umieścić w opisie pod filmem link, który sprawi, że trafią bezpośrednio do Twojego koszyka i zobaczą dokładnie te produkty, do kupna których chcesz ich zachęcić. W zależności od konfiguracji będą mogli wpisać i zaaplikować podany przez Ciebie kod promocyjny lub zobaczą automatycznie obniżoną cenę.

Źródło: https://www.youtube.com/c/DevMasteryPL/

8. Linki w automatyzacjach

Ostatnim pomysłem na wykorzystanie linku do koszyka jest wykorzystanie go w automatyzacjach. Możesz na przykład przygotować scenariusz, w którym po spełnieniu konkretnego warunku, takiego jak przekroczenie konkretnego pułapu wydatków albo obchodzenie urodzin, użytkownik otrzyma automatyczną wiadomość z linkiem, który sprawi, że w koszyku zakupowym naliczy się zniżka. Podobny sposób może się sprawdzić w przypadku subskrypcji - jeśli użytkownik nie przedłuży abonamentu na kolejny miesiąc, możesz przesłać mu automatycznie link z wybranym wariantem produktu, który może pomóc zmienić jego zdanie, albo zniżką na pakiet, z którego korzystał do tej pory.

Źródło: https://ekomercyjnie.pl/

Korzystanie z koszyka w formie linku sprawia, że realizacja tych i wielu innych scenariuszy promocji jest banalnie prosta. Bez konieczności wprowadzania dużych zmian w systemie e-commerce i szukania wsparcia programisty. Wystarczy dosłownie kilka chwil, zmiana parametrów linku i pomysł na kampanię z jego wykorzystaniem.