EasyTools, czyli jak ułatwić sobie prowadzenie biznesu online

EasyLove, EasyTimer i EasyLegal to nowe narzędzia w rodzinie EasyTools, które zdejmą twórcom z głowy wyzwania związane z pozyskiwaniem opinii klientów, generowaniem regulaminu sklepu i odliczaniem czasu do końca promocji. W artykule opisujemy jak działają i jak pomogą Ci zaoszczędzić czas i zwiększyć konwersję.

Założenie własnego biznesu, zwłaszcza działającego w świecie online, jest dziś znacznie prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Rozkwit w obszarze narzędzi no-code przyniósł nam niezliczone rozwiązania, które pomagają nawet technologicznym laikom uporać się z wyzwaniami, które do tej pory spędzały sen z powiek twórców.

Ci z Was, którzy tworzyli swoje firmy przed powstaniem narzędzi takich jak Webflow, Zapier, czy Make (wcześniej Integromat), prawdopodobnie musieli własnoręcznie zadbać o dziesiątki (albo nawet setki) drobnych czynności na stałe związanych z prowadzeniem biznesu. Od wysyłania mailingów do klientów, przez obsługę płatności i kont użytkowników, billing, aż po kwestie prawne związane z GDPR. Inne, takie jak tworzenie strony internetowej, czy uruchomienie reklam na Facebook’u często były realizowane rękami agencji lub freelancerów i pochłaniały spore budżety.

Dziś, dzięki odpowiednim narzędziom, większość tych czynności nie tylko możemy zdjąć sobie z głowy bez wydawania grubych tysięcy na zlecanie ich na zewnątrz, ale również zautomatyzować je, tak by “rozmawiały ze sobą” i wynosiły doświadczenia naszych klientów na wyższy poziom. Podczas gdy my, będziemy skupiać się na tym, na czym znamy się najlepiej - na tworzeniu doskonałych produktów.

W artykule opisujemy 3 nowe narzędzia w rodzinie EasyTools, które nie tylko zdejmą Wam z głowy kilka problemów, ale pozwolą Wam zadbać o obszary, na które wcześniej brakowało Wam czasu.

EasyTools, czyli ekosystem ułatwiający życie twórców

Pierwszym narzędziem w rodzinie EasyTools było EasyCart, czyli koszyk dla twórców, którego zadaniem było sprawić, by sprzedaż online była łatwiejsza i skuteczniejsza. Jeśli nie widzieliście jeszcze co potrafi EasyCart, sprawdźcie koniecznie ten artykuł albo po prostu przetestujcie koszyk.

Jakie “problemy” zdjęliśmy Wam z głowy dzięki EasyCart?

  • Konfiguracja koszyka o rewelacyjnym UX
  • Sprzedaż subskrypcji
  • Współpraca z operatorami płatności
  • Obsługa zamówień i faktur
  • Ograniczenie dostępu do produktów dla użytkowników, którzy dokonali zakupu
  • ... i wiele innych!

Działający e-commerce i obsługa billingu, to jednak nie jedyne wyzwania, z którymi muszą zmierzyć się twórcy. Do listy kłopotliwych tematów z pewnością warto dodać dbanie o politykę prywatności, regulaminy, cookies zgodne z wytycznymi GDPR, czy zbieranie recenzji od klientów. I właśnie dlatego przygotowujemy i stopniowo oddajemy do Waszego użytku kolejne EasyTools, które robią dokładnie to - doskonale rozwiązują te małe problemy, którymi Ty nie chcesz się zajmować.

Docelowo, wszystkie EasyTools będą działały w ramach jednego, skutecznego ekosystemu, który ma szansę odmienić to jak sprzedajemy produkty online.

Dziś przedstawiamy Wam trzy nowe rozwiązania: EasyLove, EasyTimer i EasyLegal.

EasyLove

W dobie Internetu i Social Media, znacząca większość zakupów jest poprzedzona przeglądaniem opinii innych klientów. Niektóre dane pokazują, że w nawet 93% kupujących podejmuje decyzję zakupową w oparciu o przeczytane recenzje. Dlaczego więc pozytywne opinie nadal nie są elementem absolutnie każdej strony zakupowej?

Częstą przyczyną jest brak czasu - pozyskanie jakościowej opinii wymaga kontaktu z klientem, przekonania go do podzielenia się opinią, a później zwykle kilkukrotnego przypominania o jej wystawieniu. Wyzwaniem może być również sama publikacja gotowej opinii w atrakcyjnej formie - w zależności od rozwiązania, o które oparta jest Twoja strona www, w skrajnym przypadku dodanie recenzji może wymagać wsparcia programisty ($$$).

Postanowiliśmy to zmienić i w efekcie stworzyliśmy EasyLove, czyli generator “Ściany Miłości”, który uprości nie tylko publikację, ale również pozyskiwanie opinii.

Zobacz przykładową ścianę wygenerowaną za pomocą EasyLove >>

Jak to działa? EasyLove generuje “ścianę” z opiniami, którą możesz w prosty sposób dodać do swojej strony www, czy newslettera. Narzędzie pozwala Ci utworzyć wiele ścian i dostosować każdą z nich do swoich produktów, czy nawet konkretnych kampanii marketingowych.

W ten sposób adresujemy wyzwanie publikowania opinii tam, gdzie chcesz je wyświetlić. Ale to nie koniec.

EasyLove upraszcza również sam proces zbierania opinii i pozwala Tobie i Twoim klientom:

  • opublikować opinię za pomocą dosłownie kilku kliknięć i dodać do niej wybrane szczegóły (np. ocenę czy nazwę stanowiska)
  • dodać do “Ścianie Miłości” gotowe opinie, które otrzymał_ś w mailu lub na Social Media
  • wysyłać do klientów automatyczną prośbę o wystawienie opinii lub zatwierdzenie treści napisanej przez Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o EasyLove? Obejrzyj krótką prezentację wszystkich funkcji: Poznaj EasyLove

EasyTimer

Dobrze przygotowany licznik promocji wyświetlony na stronie produktu lub w koszyku zakupowym ma szansę znacząco zwiększyć konwersję - według różnych źródeł o kilka lub nawet kilkanaście procent.

Jak to działa?

  • Presja czasu - Zegar odliczający czas do końca oferty specjalnej tworzy wrażenie “pilności” i sprawia, że klienci są bardziej skłonni podjąć akcję w obawie przed utratą jakiejś szansy - w tym wypadku kupić produkt lub rozpocząć subskrypcję.
  • Zasada deficytu - widząc, że oferta jest ograniczona czasowo, klient podświadomie odbiera ją jako bardziej pożądaną i popularną = rośnie jego zainteresowanie zakupem
  • Planowanie zakupów - informując klienta o czasie obowiązywania promocji dajesz mu szansę na zaplanowanie odpowiedniego budżetu z wyprzedzeniem

A gdyby tak wykorzystać licznik promocji również w wiadomościach e-mail? Według danych SalesCycle, takie działanie może podnieść CTR (ang. Click-Through Rate) nawet o 30%. Niestety narzędzia do wysyłki mailingów zwykle nie oferują takiej funkcji, a inne gotowe rozwiązania nie spełniały naszych oczekiwań pod względem wyglądu i funkcjonalności.

Dlatego postanowiliśmy stworzyć EasyTimer, czyli bardzo prosty i bardzo skuteczny generator zegarów, które mogą odmierzać czas do wydarzenia online, kolejnej wysyłki newslettera czy końca promocji.

Licznik możesz dostosować do swojej strony zmieniając tło, czy format cyferek, a następnie  pobrać go jako fragment kodu HTML, który umieścisz na swojej stronie lub w formie, która umożliwi bezpośrednie wklejenie go do wiadomości e-mail.

Zobacz krótką prezentację EasyTimer >>

EasyLegal

Zgodnie z polskimi przepisami prawa telekomunikacyjnego, KAŻDA strona internetowa, na której prowadzimy sprzedaż, powinna posiadać swój regulamin oraz politykę prywatności. Nic więc dziwnego, że w Internecie roi się od reklam platform i usług pozwalających na wygenerowanie odpowiednich dokumentów dla Twojego sklepu. Z dwojga złego lepsze to niż przekopiowanie regulaminu ze strony innego sklepu (a o takich przypadkach też, o zgrozo, słyszeliśmy), ale zapłacenie komuś za taką usługę ma jedną podstawową wadę - treść dokumentów prawdopodobnie nie będzie aktualizowana i przy każdej najmniejszej zmianie np. w ustawie RODO, trzeba będzie zapłacić za jej sprawdzenie i dostosowanie.

Oprócz konsekwencji prawnych, brak lub niewłaściwie przygotowany regulamin i polityka prywatności mogą wywołać również problemy związane z płatnościami. Operatorzy płatności są bardzo wyczuleni na poprawność tych dokumentów i w razie jakichkolwiek zastrzeżeń mogą w każdej chwili zablokować płatności na Twojej stronie - nie zważając na to, czy jesteś akurat w trakcie kampanii sprzedażowej.

Dobra wiadomość jest taka, że w rodzinie EasyTools jest już narzędzie, które pozwoli Ci zapomnieć również o tym kłopotliwym temacie - poznaj EasyLegal.

Jak działa EasyLegal?

  • Korzystając z naszego kreatora tworzysz stopkę, którą później w prosty sposób dodasz do swojej strony lub sklepu
  • Możesz dodać do stopki wszystkie niezbędne dane, a także linki do Social Media, czy nawet pole zapisu do newslettera
  • Automatycznie generujemy dla Ciebie regulamin i politykę prywatności zgodną z aktualnie obowiązującymi przepisami
  • Przy zmianach prawnych automatycznie aktualizujemy wszystkie dokumenty Twojego serwisu

Dzięki temu zawsze masz pewność, że Twoja stopka oraz niezbędne dokumenty zawsze są zgodne z najnowszymi przepisami.

Zobacz jak wygląda tworzenie stopki w EasyLegal >>

Akademia EasyTools

Aktualnie w ramach EasyTools możecie korzystać już z 5 narzędzi. Aby przetestować je bez żadnych opłat, wystarczy kliknąć w poniższe linki:

  • EasyCart - skuteczny koszyk dla twórców
  • EasyLove - generator “Ściany Miłości”
  • EasyTimer - narzędzie do tworzenia zegarów odliczających do końca promocji
  • EasyLegal - kreator stopki, regulaminu i polityki prywatności
  • EasyLMS - autorski system do sprzedaży kursów i szkoleń, oparty o Webflow

EasyLMS zdecydowanie zasługuje na osobny artykuł, który pojawi się na naszym blogu już niebawem.

Wszystkie z wymienionych narzędzi omawiamy dla Was  szczegółowo w ramach Akademii EasyTools w formie video kursów, w których krok po kroku pokazujemy wszystkie funkcje oraz zastosowania EasyTools. Dostęp do Akademii jest 100% darmowy.