Sztuczna inteligencja dla twórców produktów cyfrowych

Przeczytaj o tym, jak twórcy cyfrowych produktów mogą wykorzystać AI oraz GPT do wspomagania tworzenia treści, obrazów a także przekazów marketingowych.

Możesz jeszcze nie zdawać sobie z tego sprawy, ale rewolucja AI jest faktem a sprawy przyspieszają dosłownie z dnia na dzień. Mimo tego, że wszyscy prorokowali zastąpienie przez AI w pierwszej kolejności zawodów, które wykonują powtarzalne szablonowe czynności jak księgowi, prawnicy itp. a dopiero w ostatniej kolejności zawodów kreatywnych — okazuje się, że to właśnie od nich zaczyna się prawdziwa rewolucja a twórcy są obecnie największym beneficjentem sztucznej inteligencji w postaci GTP oraz innych narzędzi.

Czym w ogóle jest GPT?

W dużym uproszczeniu, jest to pewien interfejs który pozwala nam korzystać już dziś z kilku modeli zbudowanych na ogromnym zbiorze danych, zgromadzonych z całego internetu. No, może nie całego, ale dużej jego części. Przykładowo, cała Wikipedia stanowi około 3% danych, którymi zasilono model, a jako ciekawostkę dodam, że największy zbiór danych pochodził z… Reddita! Tak jest — z największego na świecie forum dla nerdów, które jak się okazuje jest skarbnicą jakościowej wiedzy a model uwzględnił tylko te wątki, które miały określoną liczbę upvote’ów.

Z modeli możemy korzystać albo przez API OpenAI (i z użyciem playgroundu po rejestracji konta) albo w postaci chatu GPT. Chat jest świetny i darmowy, ale często ma przestoje z powodu obciążenia, API z kolei jest płatne, ale śmiesznie tanie a na start dostajemy $18. Obecnie korzystamy z GPT w wersji 3, natomiast już niedługo wyjdzie wersja 4, która ma zawierać nieporównywalnie większy przetrenowany zbiór danych:

Jak GPT może pomóc twórcom treści?

Tak jak wspomniałem, obecnie rewolucja w AI dotyczy głównie twórców i zawodów kreatywnych a jej najciekawsze zastosowania to:

  • Przyspieszenie tworzenia oryginalnych treści przez generowanie pomysłów.
  • Generowanie wielu wersji tego samego opracowania, co pozwala twórcy na wybranie najlepszego wariantu.
  • Utworzenie różnych wersji językowych tej samej treści
  • Wygenerowanie treści na podstawie danych
  • Wygenerowanie skryptów dla różnych rodzajów treści, takich jak filmy, obrazy, posty na blogu, itp.
  • Utworzenie treści, które są bardziej zgodne z zaleceniami SEO, poprzez zastosowanie zasobów GPT do tworzenia treści opartych na słowach kluczowych.
  • Przyspieszenie procesu tworzenia treści dla mediów społecznościowych, poprzez wykorzystanie GPT do tworzenia postów.
  • Iterowanie po kolejnych pomysłach i ich dopracowanie przez AI
  • Przekształcanie długich tekstów w krótkie lub np. takie które zrozumie 5-latek

To oczywiście tylko niektóre z pomysłów. GPT będzie niesamowicie efektywne w kontekście recyklingu oryginalnych treści. Twórcy mogą np. stworzyć jeden jakościowy materiał, przemyślany i dający wiele wartości - przykładowo filmik na YouTube. Następnie mogą wygenerować automatycznie transkrypt a AI zmieni go na wpis na blogu, wpisy na social media i inne formy i streszczenia, przydatne do promocji takiego materiału. W ten sposób zaoszczędzony czas można właśnie przeznaczyć na lepsze przygotowanie oryginalnej treści!

Już wkrótce AI będzie mogło generować dla nas także wideo, a nawet pewnie gotowe strony internetowe, identyfikację, landing page i całą oprawę naszych produktów.

Nie tylko GPT ale też generatywna grafika

Generowanie grafiki przez AI może znacząco przyspieszyć i ułatwić tworzenie treści. Przy użyciu narzędzi takich jak Midjourney, twórcy mogą szybko i łatwo tworzyć fotorealistyczne ilustracje i obrazy, które wspierają ich treści i dostarczają dodatkowych informacji. AI może również wygenerować odpowiednie wersje obrazów, aby pasowały do różnych wymogów wielkości i formatu, co może złagodzić obciążenie twórców.

Zobacz, jak niesamowite rzeczy można wygenerować z pomocą narzędzi takich jak DALL-E czy właśnie Midjourney (koniecznie sprawdź galerię)

Jak zacząć korzystać z AI jako twórca?

Jeśli jesteś twórcą i chcesz wykorzystać GPT do wspierania swojej kreatywności, zacznij od zrobienia researchu na temat narzędzi, dostępnych na rynku. Możesz wybrać między korzystaniem z API OpenAI lub chatu GPT, poeksperymentować z Midjourney i DALL-E, zasubskrybować kilka newsletterów o nowościach w AI. Polecam także sprawdzić narzędzie Jasper, które świetnie nadaje się do pisania i edycji treści marketingowych.

Poniżej przygotowałem dla Was zestawienie materiałów od podstaw, po polsku, które wprowadzą Was w świat GPT:

  • Jak działa OpenAI i API - https://bit.ly/3jaumm8
  • E-book Codzienność z GPT-3 - https://bit.ly/3WJ7MyK
  • Kanał AI społeczności Ahoy - https://bit.ly/3jcYWLV
  • Własny, uczący się chatbot - https://bit.ly/3jenh3N

Podsumowanie

Twórcy mogą wykorzystać GPT do przyspieszenia tworzenia oryginalnych treści, generowania wielu wersji tego samego opracowania, tworzenia treści na podstawie danych, generowania skryptów dla różnych rodzajów treści oraz tworzenia treści bardziej zgodnych z zaleceniami SEO. AI może również wygenerować odpowiednie wersje obrazów, aby pasowały do różnych wymogów wielkości i formatu. Twórcy mogą rozpocząć korzystanie z AI poprzez research na temat narzędzi, takich jak GPT, DALL-E i Midjourney. Zdecydowanie warto wypróbować możliwości AI dla twórców już teraz!

A! Jeszcze jedno. Ten artykuł został w 90% napisany przez AI. Jego redakcja zajęła mi około 5 minut. Korzystam w tym celu z Notion, w którym tworzę wszystkie treści.