Jak działa Radar Premier?

Radar Premier to miejsce w sieci, w którym polscy twórcy mogą bezpłatnie promować swoje produkty oraz celebrować ich premiery razem ze swoimi odbiorcami. Z perspektywy kupujących to przestrzeń, w której odkryjesz nowe ciekawe produkty i kupisz niektóre z nich w promocyjnych cenach. W artykule opisujemy jak powstał serwis i co zrobić, żeby wyciągnąć z niego jak najwięcej.

Radar Premier to miejsce w polskiej części Internetu, stworzone by wspierać twórców w przeprowadzaniu premier nowych produktów. Serwis inspirowany zagranicznym Product Hunt, oprócz najlepszych sprzedawców, gromadzi również użytkowników, którzy interesują się nowinkami produktowymi na polskim rynku e-commerce.

W artykule opisujemy jakie były nasze motywacje do stworzenia Radaru Premier, jak działają jego mechanizmy oraz jakie korzyści może przynieść twórcom i kupującym.

Znaczenie udanej premiery

Po wielu miesiącach pracy nad nowym produktem, każdy twórca staje w końcu przed wyzwaniem poinformowania świata o jego istnieniu. Niezależnie od tego jak dobry będzie rezultat pracy, o sukcesie produktu zadecyduje w dużej mierze to, do ilu osób uda się dotrzeć, zwłaszcza na tym początkowym etapie. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces, wielu twórców strategicznie zaczyna budować bazę odpowiednich odbiorców na długo przed premierą, a później właśnie do nich kieruje komunikację związaną z produktem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem zamieniając w ten sposób obserwujących w klientów. Na pewnym etapie pojawia się jednak zwykle potrzeba wyjścia poza swoją “bańkę”, powiększenie grupy docelowej i dotarcia do nowych osób. I tu często pojawiają się schody.

Mając na swoim koncie naprawdę liczne premiery, przekonaliśmy się na własnej skórze, że dotarcie do nowych użytkowników to bardzo istotna część promocji produktu - bez tego, istnieje duże ryzyko, że gdy tylko stracimy początkowe momentum, sprzedaż zacznie spadać i ciężko będzie temu zaradzić bez dużego budżetu np. na reklamy. Dlatego przy premierach naszych produktów kierowanych na rynek międzynarodowy zwykle korzystaliśmy z serwisu Product Hunt, który pomógł już tysiącom świetnych twórców wypromować swoje produkty. Część z nich, które właśnie tam po raz pierwszy ujrzały światło dziennie jest dziś bardzo popularna i przynosi ogromne przychody. Być może nawet korzystacie z nich na codzień - swoje premiery na Product Hunt miały między innymi Slack, Loom oraz Notion.

Product Hunt ma jednak swoje ograniczenia - przede wszystkim względem typu i kategorii produktów, które mogą być na nim publikowane. Serwis jest dedykowany głównie rozwiązaniom z branży technologicznej i nie przeprowadzimy na nim premiery np. kursu online. Dodatkowo, Product Hunt powstał w Stanach Zjednoczonych, a jego popularność w Polsce jest wciąż dość ograniczona. To wszystko razem przekłada się również na to jaki typ odbiorców odwiedza serwis i jakie produkty oczekują tam zobaczyć.

To właśnie dlatego, wiedząc jak bardzo Product Hunt pomógł nam (i wielu innym twórcom) zyskać odpowiednich klientów i zwiększyć obroty ze sprzedaży produktów, zdecydowaliśmy się opracować jego polski odpowiednik - Radar Premier.

Wspieranie polskich twórców

Tworząc Radar Premier chcieliśmy dać polskim twórcom te same możliwości, które oferuje Product Hunt za granicą. Naszym celem było zbudowanie miejsca, w którym sprzedawcy będą mogli ogłaszać premiery swoich nowych produktów, celebrować je ze swoimi odbiorcami i docierać do zupełnie nowych użytkowników.

W trakcie pierwszych dwóch tygodni funkcjonowania serwisu przeprowadziliśmy dwa pełne rankingi, a do Radaru Premier zostało zgłoszonych równo 100 nowych produktów. W tym samym czasie użytkownicy zarejestrowali ponad 1000 kont. Newsletter Radaru Premier zasubskrybowało ponad 500 osób, a liczba unikalnych użytkowników na stronie przez te 2 tygodnie przekroczyła 3500 osób.

To dla nas idealny dowód na to, że taka przestrzeń była naprawdę potrzebna.

Dlaczego warto dołączyć do Radar Premier?

Naszą motywacją do stworzenia Radaru Premier było początkowo pomaganie twórcom, którzy korzystając z naszych koszyków oraz innych narzędzi z rodziny easy_, sprzedają swoje produkty online. Promowanie produktów publikowanych w ramach EasyCart i pomaganie sprzedawcom w zwiększaniu przychodów, to ze względu na nasz model biznesowy, najbardziej naturalny kierunek naszego rozwoju - bo jeśli Wy zarabiacie, to my zarabiamy.

Właśnie dlatego od początku założyliśmy, że oprócz udostępnienia twórcom odpowiedniej przestrzeni w sieci, będziemy również aktywnie promować publikowane przez nich produkty - wszystkimi naszymi kanałami. Szybko zdecydowaliśmy też, że chcemy wspierać nie tylko twórców, którzy sprzedają swoje produkty z EasyCart, ale każdego kto tworzy ciekawe usługi lub chce polecać produkty stworzone przez innych twórców.

Jako twórca, publikując swój produkt na Radar Premier możesz przede wszystkim:

  • zdobywać nowych klientów i powiększać swoje zasięgi docierając do zupełnie nowych odbiorców
  • mobilizować swoją społeczność - system głosowania pozwala wprowadzić do premiery produktu element grywalizacji i zwiększyć zaangażowanie obserwujących
  • pozyskiwać wartościowy feedback od społeczności i nowych odbiorców
  • zdjąć sobie z głowy część wysiłku związanego z walką o uwagę odbiorców

To wszystko bez dodatkowego budżetu - Radar Premier jest i zawsze będzie bezpłatny dla wszystkich użytkowników.

Już pierwsze dwa tygodnie pokazały, że nasze założenia działają. Społeczność Digital Creators Community, która zdobyła podium rankingu, pozyskała z Radaru Premier aż 80 nowych członków.

Z perspektywy kupujących, Radar Premier to miejsce w którym można nie tylko poznać nowe, ciekawe produkty od najlepszych twórców w sieci, ale również uzyskać dostęp do niektórych z nich w promocyjnej cenie. Każdy sprzedający ma możliwość dodać do swojego produktu zniżkę, która będzie dostępna tylko dla użytkowników serwisu. Radar Premier to jednocześnie miejsce, w którym możecie publikować również nie swoje premiery i tym samym wspierać ulubionych twórców. Osoby, które będą wyszukiwać najciekawsze produktowe perełki będziemy nagradzać za zaangażowanie.

Jak dokładnie działa Radar Premier?

Rejestracja i głosowanie

Aby opublikować swój produkt na Radarze Premier lub głosować na premiery widoczne w rankingu, każdy użytkownik musi założyć swoje indywidualne konto. Rejestracja jest możliwa na trzy sposoby - kontem Gmail, profile Facebook lub kontem EasyCart.

Celowo nie umożliwiamy założenia konta innymi sposobami, np. korzystając z dowolnego adresu e-mail - dzięki temu mamy pewność, że w serwisie pojawiają się wyłącznie wiarygodni użytkownicy. Zaprojektowaliśmy też dedykowane mechanizmy, które zapobiegają nieuczciwym praktykom, np. zakładaniu wielu tymczasowych kont mailowych, żeby podbić statystyki produktu w rankingu.

Cel jest prosty - chcemy zapewnić Wam warunki naprawdę uczciwej konkurencji.

Po rejestracji, każdy zalogowany użytkownik może dodawać produkty, głosować na te widoczne w rankingu i korzystać z dedykowanych promocji.

Ważne! Możecie zagłosować na Wasze ulubione premiery tylko jeden raz - dwukrotne kliknięcie w przycisk głosowania spowoduje wycofanie Waszego upvote.

Główne mechanizmy serwisu

Budowa serwisu jest naprawdę prosta. Na stronie głównej wyświetlamy produkty biorące udział w rankingu danego tygodnia. Na samej górze zestawienia zobaczycie oczywiście najbardziej aktualne zestawienie, a domyślna kolejność wyświetlania produktów będzie zależna od uzyskanej przez nie liczby głosów. Korzystając z filtrów i wyszukiwarki u góry strony, możecie zmienić sposób wyświetlania premier, np. by zobaczyć te najnowsze albo objęte promocją.

Produkty, które są widoczne w rankingu danego tygodnia przez cały tydzień pracują na swoją pozycję w zestawieniu zbierając głosy użytkowników (tutaj nasz model różni się nieco od tego na Product Hunt, gdzie w rankingu widoczna jest ilość głosów zebrana przez produkt tylko w ciągu danego dnia). Każdy ranking na Radar Premier trwa dokładnie tydzień - startuje w poniedziałek o 00:01 i kończy się w niedzielę o północy. Im wcześniej produkt zostanie opublikowany w zestawieniu, tym dłużej będzie widoczny w zestawieniu i będzie mieć więcej czasu na zbieranie głosów. Podsumowanie trzeciego tygodnia na Radarze pokazuje jednak, że nawet produkty opublikowane pod koniec tygodnia, mają realne szanse na podium - pod warunkiem, że ich twórcy aktywnie zaangażują się w zbieranie głosów.

Po zamknięciu rankingu tygodnia, u góry strony pojawia się nowe zestawienie, a poprzednie przesuwają się automatycznie niżej.

Publikacja produktu

Pierwszym krokiem do udziału w rankingu jako twórca jest stworzenie strony produktu. Aby to zrobić, wystarczy kliknąć “Dodaj produkt” a następnie wypełnić wszystkie niezbędne informacje.

Ważne! Jakość grafik i opisów będzie miała kluczowe znaczenie i wpływ na to czy produkt przyciągnie uwagę odbiorców.

Publikacja gotowego produktu jest jednoznaczna z umieszczeniem go w rankingu danego tygodnia. Właśnie dlatego zwykle rekomendujemy, żebyście najpierw zapisali produkt jako szkic i wrócili do niego dopiero gdy będziecie gotowi na premierę.

Premiera

Każdy produkt może być opublikowany na Radar Premier tylko raz i będzie widoczny w aktualnym zestawieniu tylko przez jeden tydzień. To, które zajmie miejsce, będzie zależeć od tego na ile jego twórca zdecyduje się zaangażować w zbieranie głosów. Pierwsze tygodnie pokazały, że produkty od bardzo popularnych twórców zajmowały w rankingu znacznie niższe miejsca niż te, których twórcy aktywnie zabiegali o ich wysoką ocenę i informowali o udziale w rankingu swoich odbiorców.

Wniosek jest prosty - sukces na Radar Premier może dać Wam duże korzyści, ale wymaga też Waszego wysiłku!

Warto więc zaplanować premierę i podczas tygodnia na Radarze Premier podjąć jak najwięcej kroków, które pomogą Wam podnieść swoją pozycję w rankingu i tym samym dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Aby ułatwić Wam zadanie, stworzyliśmy w ramach Notion dedykowaną checklistę, którą będziemy stale rozwijać i w której znajdziecie listę kroków, które pomogą Wam wyciągnąć ze swojej premiery 200% - niezależnie od tego czy zdecydujecie się przeprowadzić ją na Radar Premier, czy w jakimkolwiek innymi miejscu.

>> Zobacz checklistę <<

Nasze wsparcie

Aby wspierać twórców publikujących produkty na Radar Premier, przygotowaliśmy wiele różnych działań, w ramach których między innymi:

  • wysyłamy co tydzień do bazy naszego newslettera podsumowanie rankingu, w którym promujemy najlepsze produkty
  • publikujemy podsumowanie rankingu każdego tygodnia w ramach naszych Social Media
  • regularnie informujemy w ramach Social Media jakie produkty pojawiają się na Radar Premier i które z nich zajmują najwyższą pozycję w rankingu danego dnia
  • promujemy najlepsze produkty w podsumowaniu miesiąca
  • udostępniamy Wam materiały, które pomogą Wam motywować odbiorców do głosowania
  • wspieramy Was bezpośrednio w razie jakichkolwiek trudności przed i w trakcie premiery

Podsumowanie

W kolejnych tygodniach na Radarze będzie pojawiać się coraz więcej ciekawych produktów, a zajęcie pierwszego miejsca będzie coraz trudniejsze. Już w drugim rankingu walka o podium była tak zacięta, że o wyniku zadecydował dosłownie jeden głos oddany w ostatnich sekundach przed zamknięciem rankingu.

To jak będzie się rozwijał serwis i jakie produkty będą się na nim pojawiać zależy jednak w dużej mierze od Was - zarówno twórców jak i głosujących. Z naszej strony oferujemy Wam oczywiście maksymalne wsparcie, ale to właśnie Wasza aktywność zadecyduje o tym, czy twórcy będą chętnie publikować premiery na Radarze i jakie warunki będą oferować kupującym.

Na koniec mamy dla Was podsumowanie artykułu, z najważniejszymi informacjami oraz linkami:

  • Radar Premier to darmowy sposób na promocję nowych produktów i dotarcie do nowych odbiorców
  • Ranking na Radarze trwa tydzień - zaczyna się w poniedziałek o 00:01 i kończy w niedzielę o północy
  • Każdy produkt można dodać do serwisu tylko raz - nie można ponownie promować produktu, który miał już w przeszłości swoją premierę na radarze.
  • W przygotowaniu premiery produktu pomoże Ci ta checklista: Checklista do premiery
  • Aby zobaczyć Radar w akcji i dowiedzieć się o nim jeszcze więcej, sprawdź nagranie naszego webinaru: Jak promować produkty na radarpremier.pl?
  • Aby zapisać się do newslettera Radaru i otrzymywać wiadomości o najlepszych premierach załóż konto w serwisie
  • Aby śledzić nowinki pojawiające się na Radarze, śledź nasz Instagram