Społeczności odnoszące największe sukcesy to potężne struktury, gromadzące tysiące członków. Warunkiem koniecznym jest ich darmowy charakter (bo przecież przyciągnięcie tak dużej grupy osób jest niemożliwe w płatnym wariancie!). A za całą tą strukturą stoją duże zespoły i droga, skomplikowana technologia… A co jeśli powiemy Ci, że wszystkie powyższe informacje nie są prawdą?
Wielu twórców uważa, że właśnie taki model jest niezbędny do budowania dochodowej i odnoszącej sukcesy społeczności. Dzięki najnowszemu raportowi od Circle - “The 2024 Community Benchmark Report”, możemy obalić niektóre z tych niezwykle powszechnych mitów. A także wskazać ci rozwiązania, które stosują najlepsi twórcy, abyś mógł powtórzyć ich sukces.
Circle.so to platforma umożliwiająca twórcom budowanie, zarządzanie i rozwijanie społeczności internetowych. Jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z grupami zamkniętymi, jak i doświadczonych kreatorów. Platforma oferuje szereg narzędzi, które sprawiają, że tworzenie dochodowych społeczności w sieci staje się łatwe i efektywne. Dzięki Circle, twórcy mogą skupić się na dostarczaniu wartości swoim odbiorcom, zamiast martwić się o techniczne aspekty zarządzania społecznością.
Platforma oferuje intuicyjny interfejs, umożliwiający tworzenie wirtualnych przestrzeni, w których członkowie mogą dzielić się wiedzą, uczestniczyć w dyskusjach i korzystać z dostarczanych przez twórcę lub innych użytkowników treści.
To, co sprawia, że Circle.so wyróżnia się spośród innych platform, to przede wszystkim zdolność do generowania stałych przychodów. W przeciwieństwie do bezpłatnych społeczności tworzonych na platformach takich jak Facebook, czy Discord, Circle umożliwia monetyzację budowanej społeczności. Członkowie grupy, aby móc korzystać z udostępnianych treści, są zobowiązani do opłacania subskrypcji w formie miesięcznej, półrocznej lub rocznej. Brzmi dobrze, prawda?
Aby pomóc ci w lepszym zrozumieniu procesu budowania dochodowych społeczności online, przygotowaliśmy dla ciebie zestawienie czterech największych mitów, które potencjalnie mogą blokować cię przed działaniem. Wszystkie wymienione w tekście statystyki pochodzą z najnowszego raportu Circle - “The 2024 Community Benchmark Report”.
Dołącz do Circle i stwórz swoją pierwszą społeczność już dziś. Możesz to szybko i wygodnie zrobić właśnie tutaj: https://try.circle.so/5fibresgef5z
Społeczność wcale nie musi, a często nawet nie powinna liczyć tysięcy członków. Sam rozmiar nie decyduje o jej sukcesie. Zdecydowanie ważniejszym aspektem jest jakość relacji i interakcji. W mniejszych grupach zdecydowanie łatwiej osiągnąć wysoką jakość relacji oraz zaangażowania.
Według raportu Circle najbardziej efektywne społeczności gromadzą 500 członków (lub mniej), co stanowi aż 76% przypadków. Tylko 7% z tych społeczności przekracza liczbę 5 000 użytkowników.
Warto podkreślić również, że ograniczona wielkość społeczności przynosi często dodatkowe korzyści dla jej członków, takie jak poczucie elitarności i wyjątkowości. To nie mniej ważna kwestia.
Czy spotkałeś się z obawą, że tylko dzięki darmowym dostępom jesteś w stanie przyciągnąć ludzi i zatrzymać ich na dłużej? No tak, tylko gdzie w tym wszystkiem twój zarobek, gdzie jakość usługi…
Tak naprawdę sprawa wygląda lepiej, niż zakładamy. Jak pokazuje raport zdecydowana większość (aż 93%) najbardziej efektywnych i zaangażowanych społeczności na Circle wymaga opłaty za dostęp.
Dochodowe społeczności online są monetyzowane, zarówno przez subskrypcję, czyli cykliczne pobieranie opłat za dostęp do grupy (więcej o tym modelu przeczytasz na naszym blogu), jak i poprzez oferowanie abonamentu, jako dodatku do sprzedaży innego produktu lub usługi. Wykorzystanie strategii sprzedaży up-sell i cross-sell jest możliwe przez koszyk EasyCart. Informację o tym jak to zrobić znajdziesz w Akademii EasyCart.
Pobieranie opłat już na wstępie pomaga zapewnić, że osoby, które decydują się na dołączenie do grupy, są bardziej zmotywowane do działania i zdecydowane na daną usługę, co przekłada się później na jakość relacji oraz większe zaangażowanie wewnątrz społeczności.
Ponadto takie osoby będą cenić udostępniane treści jeszcze bardziej, ponieważ widzą, że ty również przypisujesz im realną wartość.
Wielkim nieporozumieniem jest przekonanie, że do skutecznego zarządzania społecznością potrzebujesz wielu kosztownych i złożonych narzędzi. Szczególnie gdy nie masz za sobą zespołu, który mógłby cię wesprzeć.
Ten argument często pojawia się w kontekście dużych i generujących wysokie przychody społeczności. Zarządzanie takimi grupami wydaje się być bardziej skomplikowane i kosztowne niż jest w rzeczywistości.
Prawda jest taka, że nie potrzebujesz mnóstwa narzędzi. Kluczowe jest znalezienie tych, które będą odpowiadały na twoje potrzeby w jak najlepszy sposób. Skoncentrowanie się na maksymalnie kilku kompleksowych rozwiązaniach jest najwłaściwszą drogą.
Ograniczony zestaw technologii, oznacza, że więcej czasu możesz poświęcić na rozwijanie społeczności, zamiast na bezproduktywne zarządzanie narzędziami. A tym samym może przełożyć się na jeszcze lepsze doświadczenia członków twojej grupy.
Takie podejście potwierdza ponad połowa twórców ankietowanych przez Circle. Dokładnie 51% osób tworzących na co dzień społeczności internetowe korzysta z maksymalnie 3 narzędzi do zarządzania swoją grupą. Co ważne, w wynikach uwzględnione zostały również narzędzia do zarządzania platformami społecznościowymi, email marketingiem i automatyzacją.
W momencie szybkiego wzrostu społeczności wygodnie jest nam zakładać, że twórcy danej grupy, przyszło to łatwo lub że dysponuje dużymi środkami finansowymi. I oczywiście, werbowanie nowych użytkowników to zadanie wymagające i czasochłonne. Jednak wcale nie musi pochłaniać także dużej ilości pieniędzy.
Jak pokazuje raport Circle, najlepsi twórcy nie inwestują “swoich fortun” w pozyskiwanie nowych członków. W rzeczywistości połowa z nich nie przeznacza na ten cel żadnych środków!
Te wyniki ponownie dowodzą, że kreatywne podejście i inteligentne strategie marketingowe, a nie ogromny budżet są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Jak więc robią to najlepsi? W jaki sposób pozyskiwać nowych członków społeczności, nie wydając na to fortuny? Wybraliśmy dla ciebie, kilka najbardziej skutecznych i co ważne darmowych technik, które możesz wdrożyć podczas budowania swojej społeczności.
Istnieje wiele sposobów na rozszerzenie zasięgów poprzez użytkowników, których zdążyłeś już pozyskać. Możesz to zrobić m.in. poprzez prośby o polecenia, udostępnianie testimoniali czy case studies. Dobrym pomysłem często okazuje się być również program ambasadorski, który motywuje istniejących członków grupy do przyciągania nowych osób.
Nawiązuj współprace partnerskie z osobami, które znaczą wiele w twojej branży, a ich grupa odbiorców pokrywa się z twoją grupą docelową. Dzięki temu zyskasz nie tylko dostęp do ich obserwatorów, ale także skorzystasz z reputacji, którą zbudowali.
Odważne i konsekwentne promowanie samego siebie może być dla wielu męczące, ale za to jest bardzo skuteczne. Budowanie marki osobistej, jeszcze przed startem społeczności jest niezmiernie ważne. Prowadzisz podcast, tworzysz newsletter, a może organizujesz cykliczne webinary… Zawsze pamiętaj o tym, aby wspomnieć o swoich pozostałych produktach. To naprawdę działa!
Wszyscy wiemy, że tworzenie contentu, który ma świetną jakość jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Tzw. high quality content jest szczególnie przydatny na początku budowania społeczności. Dlaczego? Bo to zapowiedź tego, do czego użytkownik może uzyskać dostęp po dołączeniu do grupy. Czy chcesz, żeby twój trailer wyglądał jak zwiastun kiepskiej komedii?
Raport, do którego odnosimy się w dzisiejszym artykule, jasno wskazuje, że najbardziej dochodowi twórcy korzystają z dużej liczby kanałów dotarcia jednocześnie. W tym z mediów społecznościowych, newslettera czy platformy YouTube.
Wiesz już, że budowanie dochodowej społeczności online jest możliwe i nie wymaga ogromnych nakładów finansowych. Wspominaliśmy również o starannym dobieraniu narzędzi, które kompleksowo będą wspierały twój biznes. Jesteśmy przekonani, że jednym z takich narzędzi jest EasyCart.
Dzięki integracji EasyCart i Circle zapewnisz swoim subskrybentom najlepsze możliwe doświadczenie zakupowe, pozwalające wygodnie opłacić dostęp do społeczności. Sam zaoszczędzisz czas i pozbędziesz się zmartwień związanych z obsługą płatności i technicznymi aspektami subskrypcji.
Dodatkowo każdy kolejny produkt, który stworzysz oraz który będzie promowany na społeczności może być z łatwością sprzedawany przy pomocy EasyCart i płatności 1-click.
Pamiętaj, że aby skorzystać z integracji EasyCart i Circle niezbędne jest wykupienie planu Circle z dostępem do API (Business plan lub Enterprise plan).
Jak widzisz EasyCart to coś więcej niż koszyk. Ogromna dbałość o doświadczenie zakupowe użytkowników i kompleksowa obsługa całego procesu sprzedażowego to argumenty, które przemawiają za tym rozwiązaniem. Z EasyCart zarabianie na społeczności internetowej jest łatwe, szybkie i dużo bardziej efektywne.
Jeśli miałbyś(-abyś) wynieść tylko jedną rzecz z tego artykułu, to chcielibyśmy, aby było to przeświadczenie o tym, że nie potrzebujesz ogromnych zasobów finansowych, sztabu wykwalifikowanych ludzi w swoim zespole, czy doskonałej znajomości wszystkich najnowszych narzędzi wspierających biznesy online. Wszystkie te elementy są na pewno bardzo przydatne, szczególnie na początku drogi, ale nie niezbędne do tego, aby budować zaangażowaną i dochodową społeczność w internecie. Nie mówimy, że to łatwe (sami doskonale o tym wiemy), ale mocno wierzymy w to, że niemal dla każdego jest możliwe.
Chcemy, aby EasyCart pomógł Ci osiągać Twoje cele w sprzedaży w sieci. Dlatego opracowaliśmy szereg artykułów, które pomagają zrozumieć najważniejsze zasady i metryki.