Podstawowe ustawienia

W tej sekcji znajdziesz ważne informacje na temat poszczególnych funkcji koszyka i wskazówki, jak je uruchomić u siebie. Możesz przeglądać je jako pojedyncze podstrony.

expand_more
Tworzenie koszyka dla nowego produktu

Zarządzanie Twoimi produktami dostępnymi w EasyCart w pełni odbywa się poprzez panel sprzedawcy.

Aby dodać nowy produkt: 

  1. Przejdź do EasyCart
  2. W zakładce Podstawowe ustawienia dodaj nazwę oraz zdefiniuj przynajmniej jedną cenę

Te informacje wystarczą do stworzenia produktu w wersji podstawowej, natomiast musisz wykonać jeszcze kilka kroków, aby utworzyć konto oraz wygenerować link do koszyka.

  1. Kliknij przycisk Publikuj.
  2. Podaj adres e-mail – będzie to login do Twojego konta.
  3. Połącz konto EasyCart z kontem Stripe.
expand_more
Dodanie opisu ceny do produktu

Z poziomu panelu możesz zarządzać cenami produktu. Każdy produkt powinien posiadać przynajmniej jedną cenę.

‍W przypadku dodania więcej niż jednej ceny do produktu, w koszyku pojawią się dostępne warianty cenowe.

Ich nazwy można zmieniać w zakładce Warianty ceny.

⚠️ Ważne! W przypadku realizowania billingu i faktur przez EasyCart, nazwa ceny zostanie wykorzystana razem z nazwą produktów w tytule oraz treści wiadomości potwierdzającej zakup, oraz na fakturze.

Przykład ustawienia nazw wariantów na Konsultacje 30 minut dla jednej ceny oraz Konsultacje 60 minut dla drugiej ceny.

expand_more
Dostępne ustawienia metadata dla produktów

EasyCart daje możliwość dostosowania zarówno produktów, jak i wariantów cenowych, poprzez przypisanie do nich właściwości w ustawieniach produktu.

Link do polityki prywatności / Link do regulaminu

Dodaj adres URL kierujący do Twojego regulaminu sprzedaży oraz polityki prywatności. Te linki będą dostępne w koszyku w sekcji ze zgodami w regulamin dostawcy oraz polityka dostawcy. EasyCart dodaje tam również swój własny regulamin i politykę. Akceptacja tych zgód jest wymagana przy dokonywaniu transakcji. Jest to ważne, ponieważ po zakupie automatycznie tworzy się konto klienta.

Jeśli regulamin oraz polityka prywatności są jednakowe dla Twoich wszystkich produktów, możesz uzupełnić to globalnie w ustawieniach konta.

Dni na zwrot

Domyślnie po utworzeniu produktu, w koszyku zostanie wyświetlona informacja o możliwości zwrotu w ciągu 14 dni. Jest to widoczne w sekcji pod przyciskiem Płacę. Możesz ustawić dowolną liczbę dni na zwrot. Jeśli wartość zmienisz na 0, informacja o możliwości zwrotu zniknie z koszyka.

Licznik promocji

W przypadku oferty ograniczonej czasowo, istnieje możliwość wyświetlania zegara odliczającego czas. Będzie on widoczny na górze strony. 

Plik do pobrania

Masz możliwość załączenia pliku do pobrania w formacie PDF lub ZIP do 100MB. Będzie on dostępny dla klienta po zakupie.

Treść w stopce

Domyślnie po utworzeniu produktu, w koszyku zostanie wyświetlone Koszyk z ♥️ obsługuje easycart. Możesz zmienić tą treść na dowolny tekst.

Treść długiego opisu

Ta treść nie jest widoczna w koszyku. Pojawia się ona w panelu klienta po zakupie jako informacja na temat danego produktu. Możesz tutaj na zawrzeć wszystkie ważne i szczegółowe dane.

Stawka ryczałtu / Stawka VAT / Kod GTU produktów

Te informacje będą uwzględnione na fakturze lub przekazane do dostawcy faktur. Jeśli dane są jednakowe dla Twoich wszystkich produktów, możesz uzupełnić to globalnie w ustawieniach konta.

Uwagi na fakturze

Sprzedawcy, którzy korzystają z naszego billingu mają możliwość dodać do faktury treść w specjalnej sekcji na uwagi, która wyświetla się w dolnej części dokumentu. Dobry przykład to osoby, które są zwolnione z VAT, w tym polu mogą umieścić stosowną treść. Pole można dodać do produktu lub konkretnej ceny (nadpisuje dane z produktu jeśli to pole jest tam również przypisane). Przykład wygląda w ten sposób: Podstawa zwolnienia z VAT: Zwolnienie na mocy art. 113 ust 1 i 9 ustawy o VAT.


expand_more
Dostępne ustawienia metadata dla cen

EasyCart daje możliwość dostosowania zarówno produktów, jak i wariantów cenowych, poprzez przypisanie do nich właściwości w ustawieniach produktu. Pamiętaj, że ustawienia ceny, nadpisują ustawienia całego produktu.

Dostępne funkcje edycji ceny:

Cena netto

Ta funkcja nadaje priorytet cenie netto, jest ona bardziej widoczna w koszyku. Cena brutto jest pokazana pod ceną netto oraz na przycisku Płacę.

Stara cena

Po dodaniu starej ceny, zostanie ona przekreślona, dodatkowo pojawia się oznaczenie Promocja.

Licznik promocji

Każdy wariant cenowy może mieć oddzielny licznik promocji. Nadpisuje on zegar dodany w ustawieniach produktu. Odliczany czas będzie widoczny pod konkretną ceną, a nie na górze strony, jak w przypadku całego produktu.

Strona przekierowania / Czas przekierowania

Masz możliwość dodania unikalnej strony po zakupie do każdego wariantu cenowego. Dodatkowo możesz ustawić czas przekierowania na wybraną stronę, jest on liczony w sekundach.

Dni na zwrot

Tak jak w przypadku ustawień produktu, możesz ustawić dowolną liczbę dni na zwrot do każdego wariantu cenowego. Jeśli wartość zmienisz na 0, informacja o możliwości zwrotu zniknie z koszyka.

Plik do pobrania

Tak jak w przypadku ustawień produktu, masz możliwość załączenia pliku do pobrania do każdego wariantu cenowego.

Stawka ryczałtu / Stawka VAT / Kod GTU produktów

Istnieje możliwość ustawienia stawki ryczałtu i VAT oraz kodu GTU do każdego wariantu cenowego. Te informacje będą uwzględnione na fakturze lub przekazane do dostawcy faktur.

Uwagi na fakturze

Sprzedawcy, którzy korzystają z naszego billingu mają możliwość dodać do faktury treść w specjalnej sekcji na uwagi, która wyświetla się w dolnej części dokumentu. Dobry przykład to osoby, które są zwolnione z VAT, w tym polu mogą umieścić stosowną treść. Pole można dodać do produktu lub konkretnej ceny (nadpisuje dane z produktu jeśli to pole jest tam również przypisane). Przykład wygląda w ten sposób: Podstawa zwolnienia z VAT: Zwolnienie na mocy art. 113 ust 1 i 9 ustawy o VAT.

Wymagaj podania adresu / Wymagaj podania telefonu

Po włączeniu Wymagaj podania adresu i/lub Wymagaj podania telefonu, dodatkowe pola pojawią się w koszyku. Klient będzie miał obowiązek podania tych danych przy zakupie.

Dodaj checkbox newsletter

Po włączeniu funkcji Dodaj checkbox newsletter, w koszyku pojawi się dodatkowe pole do zaakceptowania. Klient, przy zakupie, będzie miał możliwość zaznaczenia tej opcji.

Dodaj opcjonalny checkbox / Dodaj obowiązkowy checkbox

Masz możliwość dodania checkboxa opcjonalnego lub obowiązkowego na kolejne zgody o dowolnej treści.

Cena subskrypcyjna

Aby uruchomić cenę subskrypcyjną w koszyku, należy zaznaczyć opcję To jest subskrypcja, a następnie wybrać okres obowiązywania tej ceny.

Poza tym masz możliwość dodania bezpłatnego okresu próbnego na dowolną liczbę dni. Wtedy w koszyku, zamiast przycisku Płacę, pojawi się przycisk Uruchom X dni gratis.

Dodatkowo w koszyku będą widoczne informacje:

  • o dacie pobrania pierwszej płatności;
  • przez ile dni obowiązuje bezpłatny okres próbny;
  • o możliwości anulacji w dowolnym momencie.

expand_more
Dodawanie promocji (przekreślanie ceny)

Aby dodać cenę promocyjną:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. Wybierz cenę, do której ma zostać ustawiona promocja i wpisz jej wartość

Przykładowo ustawienie promocji na 1490, będzie widoczne w koszyku:

oraz w wariantach produktu:

expand_more
Oferta czasowa (wyświetla zegar)

W przypadku oferty ograniczonej czasowo, istnieje możliwość wyświetlenia zegara odliczającego czas.

Aby to zrobić: 

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Jeśli chcesz ustawić ofertę czasową do produktu, przejdź do zakładki Ustawienia produktu
  3. W przypadku gdy licznik czasowy ma być dodany do konkretnej ceny, przejdź do zakładki Warianty cenowe
  4. W sekcji Licznik promocji wybierz datę i godzinę, do której ma obowiązywać dana promocja

Licznik zostanie wyświetlony na górze strony w takiej formie: 

💡 Ważne: Jeżeli promocja kończy się a jakiś użytkownik jest w koszyku, to: 

  • jeśli ma wybraną cenę, w której kończy się promocja, strona zostanie przeładowana (pod warunkiem że akurat nie jest wysyłany formularz i uruchomiony proces zakupowy)
  • jeśli ma wybraną inną cenę, ta której kończy się promocja, jest ukrywana

expand_more
Ukrywanie ceny na stronie produktu

W przypadku dodania ceny, która nie powinna być wyświetlana jako wariant w koszyku (np. cena promocyjna), możesz ją ukryć.

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. W zakładce Warianty ceny wybierz zaawansowane ustawienia danej ceny
  3. Włącz opcję Ukryj ten wariant w koszyku

expand_more
Facebook Pixel / Google Analytics

Możesz dodać własny piksel Facebook'a lub kod Google Analytics, który zostanie dodany do strony koszyka oraz strony podsumowania zakupu.

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Analityka
  3. Wklej identyfikator Facebook Pixel lub Google Analytics
  4. W przypadku Facebook Pixel dodaj domenę app.easycart.pl jako zaufaną witrynę

W chwili wejścia na koszyk, zostanie dodatkowo wysłane zdarzenie Add to Cart a w momencie zakupu zdarzenie Purchase, zawierające nazwę oraz cenę produktu.

Więcej informacji o konfiguracji EasyCart w Google Analytics znajdziesz tutaj.

expand_more
Stopka w koszyku

Możesz dodać własną informację do stopki wyświetlanej w koszyku. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  3. Ustaw na treść, która ma się znaleźć w koszyku. (Wspieramy składnię markdown)

Przykład: 

expand_more
Zgoda na newsletter i dodatkowe checkboxy

EasyCart daje możliwość dodania trzech pól typu checkbox: 

  • Zapis na newsletter
  • Dowolne, opcjonalne pole
  • Dowolne, wymagane pole

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. Wybierz cenę, dla której chcesz dodać pole
  4. Włącz wybrany checkbox i dodaj treść opisu

Dane pól zostaną dołączone do odpowiedzi webhooka w następującej formie:

expand_more
Linki do Regulaminu i Polityki Prywatności

Przed rozpoczęciem sprzedaży konieczne jest dodanie Regulaminu oraz Polityki Prywatności Twojego sklepu.

Aby je dodać:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  3. W sekcji Link do regulaminu dodaj adres URL kierujący do Twojego regulaminu
  4. W sekcji Link do polityki prywatności dodaj adres URL kierujący do Twojej polityki prywatności

⚠️ Ważne! Jeśli regulamin oraz polityka prywatności są takie same dla wszystkich produktów, możesz uzupełnić to globalnie w ustawieniach konta.


expand_more
Zwroty produktów

Domyślnie po utworzeniu produktu, w koszyku zostanie wyświetlona informacja o możliwości zwrotu w ciągu 14 dni.

W przypadku konieczności zmiany lub usunięcia tej informacji:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu.
  2. Jeśli chcesz dodać ilość dni na zwrot do całego produktu, przejdź do zakładki Ustawienia produktu.
  3. W przypadku ilość dni na zwrot ma się różnić w zależności od danej ceny, przejdź do zakładki Warianty cenowe. Pamiętaj, że ustawienia ceny, nadpisują ustawienia produktu.
  4. W sekcji Dni na zwrot ustaw liczbę dni w ciągu których klient może wnioskować o zwrot. W przypadku podania wartości 0, informacja o możliwości zwrotu zostanie usunięta z koszyka.

Przykład:


expand_more
Linki partnerskie (referrale)

EasyCart oferuje możliwość monitorowania źródła sprzedaży poprzez linki partnerskie (referrale).

Aby dodać źródło, wystarczy że do adresu URL koszyka dodasz parametr ref=nazwa. Link można również w łatwy sposób uzyskać w sekcji Udostępnij, po kliknięciu w Kopiuj link dla Partnera.

Np.: https://app.easycart.pl/checkout/zautomatyzowani/program?ref=grzegorz

lub w przypadku gdy link posiada już inne parametry: 

https://app.easycart.pl/checkout/zautomatyzowani/program?param=1&ref=grzegorz

Jeżeli posiadasz własną stronę sprzedażową, rekomendujemy aby dołączyć do niej poniższy snippet kodu, przed tagiem zamykającym </body>. Dzięki temu parametr ref dołączony do Twojej strony, zostanie przekazany do wszystkich przekierowań do koszyka EasyCart.

np.: https://app.easycart.pl/checkout/zautomatyzowani/program?ref=grzegorz doda odpowiednie parametry do wszystkich linków odsyłających do koszyka.

<script defer>!function(){const e=(t="ref",(window.location.search.match(new RegExp("[?&]"+t+"=([^&]+)"))||[,null])[1]);var t;document.querySelectorAll('[href*="app.easycart.pl"]').forEach(function(t){const r=t.getAttribute("href");e&&r.includes("?")&&t.setAttribute("href",r+"&ref="+e);e&&!r.includes("?")&&t.setAttribute("href",r+"?ref="+e)})}();</script>

Referral zostanie dołączony jako właściwość w webhooku dołączonym do produktu.

Uwaga: Jeżeli korzystasz z naszej pomocy przy integracji, po prostu powiedz nam o konieczności skonfigurowania współpracy partnerskiej.

expand_more
Opis produktu w panelu EasyCart

Po zakupie produktu, klient otrzymuje dostęp do EasyCart, gdzie ma dostęp do wszystkich zakupionych produktów oraz możliwość np. pobrania faktury. 

Aby ustawić opis produktu, który zostanie wyświetlony w panelu klienta: 

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  3. W sekcji Treść długiego opisu dodaj dodaj informacje, które będą świetlane po kliknięciu w kafelek produktu w panelu EasyCart (wspieramy składnię Markdown).

expand_more
Stopka w panelu faktur (w przypadku braku usługi EasyCart Billing)

W przypadku gdy nie korzystasz z usługi EasyCart Billing, możesz poinformować klientów o możliwości korekty faktury lub zwrotu produktu.

Wystarczy że: 

  1. W panelu Stripe przejdź do ustawień produktu
  2. Kliknij Edit Metadata
  3. Dodaj właściwość invoices_text a jej wartość ustaw na treść z zawierającą instrukcję wnioskowania o korektę lub zwrot produktu. (Wspieramy składnię Markdown)

Przykład: 

Możesz łatwo zawnioskować o [korektę danych na fakturze](https://airtable.com/shr9LwqxsLflTohpl), lub o [zwrot produktu](link). [Twoja nazwa] nie korzysta z billingu EasyCart. To znaczy, że wgląd do Twoich faktur jest wyłącznie na zapytanie na adres [Twój e-mail](mailto:twojemail@mail.pl).
expand_more
Tworzenie wersji próbnych (trial)

W przypadku produktów abonamentowych, możesz dodać opcję bezpłatnego okresu próbnego (triala). Dopiero po tym czasie zostanie pobrana pierwsza płatność.

Aby to dodać:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. Przy wybranej cenie zaznacz To jest subskrypcja
  4. Następnie włącz Dodaj okres próbny i wpisz ilość dni

expand_more
Dodawanie pól adresowych i numeru telefonu do koszyka

EasyCart przeznaczony jest na razie do sprzedaży produktów cyfrowych. To znaczy, że nie obsługujemy integracji z kurierami, wysyłek, doliczania opłat za wysyłki etc. Natomiast jest możliwość dodania pól adresowych, (włączając w to numer telefonu), które będą wówczas obowiązkowe do wypełnienia.

Aby dodać pola adresowe do dowolnej ceny:

  1. W edycji produktu przejdź do zakładki Warianty ceny
  2. Kliknij w zaawansowane opcje
  3. Włącz funkcję Wymagaj podania adresu

Dodatkowo, jeśli chcesz dodać numer telefonu, który pojawi się w tej sekcji:

  1. W edycji produktu przejdź do zakładki Warianty ceny
  2. Kliknij w zaawansowane opcje
  3. Włącz funkcję Wymagaj podania telefonu

Informacje o adresie oraz numerze telefonu są przekazywane w webhooku.

ℹ️ Możesz dodać wyłącznie pole na numer telefonu. W takiej sytuacji na webhook trafią następujące informacje: https://gist.github.com/easycartpl/c09d50bdffb90278bcf0e027d48c2116

ℹ️ Jeśli potrzebujesz zebrać dane adresowe w innym celu niż wysyłka, np. do umieszczenia na fakturze, możesz również wykorzystać ten schemat.

Jednocześnie, obecnie najczęstszą przyczyną rezygnacji z zakupów w koszyku są dodatkowe koszty, stąd uwzględnienie wysyłki w cenie towaru wydaje się być dobrym pomysłem.


expand_more
Produkty B2B - priorytet ceny netto

W przypadku sprzedaży B2B dobrą praktyką jest wyświetlenie ceny netto zamiast brutto. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. Włącz opcje zaawansowane
  4. Dodaj wartość liczbową, np. 99 - wyświetli się ona jako cena netto w koszyku. Cena netto będzie ważniejsza, czyli pojawi się jako główna cena na górze oraz przy wariancie z oznaczeniem netto. Przy zakupie pobierana jest cena brutto.

expand_more
Przekierowanie po zakupie

EasyCart może przekierować klienta na Twoją stronę po zakończeniu transakcji. Adres przekierowania może być przypisany zarówno do produktu jak i do konkretnej ceny. W przypadku przypisania adresu w obu miejscach, priorytet ma adres przypisany do ceny.

Aby dodać przekierowanie dla produktu:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Strona podziękowania
  3. Dodaj adres URL na który ma zostać przekierowany użytkownik

Aby dodać przekierowanie dla ceny: 

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. Dodaj adres URL na który ma zostać przekierowany użytkownik

Dodatkowo, możesz włączyć automatyczne przekierowanie, które aktywuje licznik czasu na stronie podziękowania i po jego upłynięciu automatycznie przekieruje na podany adres. Taki licznik można włączyć dla produktu lub dla ceny, a w jej wartość wpisujemy ilość sekund do przekierowania. Zwykle użyjesz wartości np. 30, co da użytkownikowi czas na zapoznanie się ze stroną potwierdzenia, jeśli jednak chcesz przekierować użytkownika od razu do siebie, tak, aby nasza strona podziękowania nie wyświetliła się, użyj jako wartości dla tego pola cyfry 0.

Przy przekierowaniu, przekażemy też automatycznie do Twojego serwisu dane zakupu, w postaci parametrów w URL.


Preview

expand_more
Login Wall - chroń dostęp do swoich produktów

Jeśli chcesz łatwo udostępnić swoim klientom zakupione materiały (np. kurs online lub e-book), możesz wykorzystać nasz Login Wall, czyli funkcji blokującej dostęp do Twojej strony dla osób, które nie zakupiły wybranego produktu lub nie mają aktywnej subskrypcji. Konfiguracja trwa mniej niż 5 minut.

Wystarczy że dodasz krótki kod w sekcji <head> strony, na której znajdują się treści które chcesz chronić.

Kod wygenerujesz w edycji produktu w panelu. Znajduje się tam opcja Chroń treści. Wybierz czy chcesz chronić cały produkt, czy konkretny wariant cenowy. Jeśli chcesz zabezpieczyć całą stronę kliknij w Chroń całą stronę, a następnie Kopiuj kod.


Kiedy chronić cenę a kiedy produkt? To zależy od Ciebie! Jeśli chcesz zablokować dostęp w zależności od posiadania dowolnego wariantu (ceny) danego produktu, użyj produktu. Jeśli dostęp ma być chroniony tylko dla osób, które kupiły specyficzny wariant (cenę), użyj identyfikatora ceny - wówczas tylko osoby, które kupiły tą konkretną cenę będą mogły zobaczyć zawartość.

Ponieważ wszyscy kupujący mają zakładane konta na EasyCart, możesz w ten sposób wykorzystać nasze, bezpieczne mechanizmy back-endowe do autoryzowania użytkowników! W ramach skryptu decydujesz, który produkt chcesz chronić. Możesz nawet wskazać jego specyficzny wariant (czyli konkretną cenę w Stripe).

W rezultacie, każda osoba, która odwiedza Twoją stronę jest sprawdzana, czy posiada do niej dostęp - jeśli nie, wyświetlamy jej okno logowania (obrandowane Twoim logo), które w rzeczywistości jest logowaniem do EasyCart. Na ogół jednak klienci EasyCart nie muszą się logować, ponieważ w pamięci podręcznej przeglądarki mają zapisany nasz token.

Kolejnym etapem jest sprawdzanie, czy dana osoba ma dostęp do konkretnego produktu - jeśli nie, przekierowujemy ją z odpowiednim komunikatem prosto na stronę zakupu! Jeśli tak, wpuszczamy ją na Twoją stronę. Oczywiście, działa to także w przypadku subskrypcji, gdzie dodatkowo weryfikujemy, czy dostęp danej osoby jest ciągle aktywny!

Wszystko odbywa się po Twojej stronie front-endowo co oznacza, że taki snippet możesz wkleić na stronę w dowolnym edytorze jak Landingi, Webflow, Wix itp. po to, by momentalnie chronić odpowiednie treści. Przyznajemy, że ta metoda nie jest aż tak skuteczna jak typowe zabezpieczenie back-endowe po Twojej stronie, ale dołożyliśmy starań, aby jej złamanie było nieco bardziej kłopotliwe, niż typowe rozwiązania bazujące na front-endzie i w naszej ocenie jest to rozwiązanie naprawdę zadowalające.

Pokazywanie lub ukrywanie tylko niektórych elementów na stronie dla klientów

Możesz także pokazać lub ukryć wybrane kontenery czy sekcje na stronie. Jest to na przykład ciekawe rozwiązanie, gdy masz jedną stronę sprzedażową, na której zamiast cen i guzika "kupuję", dla klientów którzy już kupili produkt, chcesz pokazać przycisk "przejdź do produktu". W tym celu należy:

  1. Wygenerować kod do osadzenia na stronie z pomocą nieco zmodyfikowanego adresu (pamiętaj, aby podmienić id produktu, możesz też użyć id ceny) https://app.easycart.pl/paywall/id_produktu_stripe?type=toggle
  2. Umieścić wygenerowany kod w sekcji <head> strony
  3. Do treści, które mają wyświetlać się dla osób, które nie mają produktu dodaj atrybut data-free
  4. Do treści, które mają wyświetlać się dla osób, które mają produkt, dodaj atrybut data-paid

Przykład w kodzie:

<div data-paid>Treść kontenera</div>

Możesz też dodać dowolną wartość, nie jest brana pod uwagę, np:

<div data-free="true">Treść kontenera</div>

Zadziała to w ten sposób:

  1. Jeśli użytkownik jest niezalogowany -> pokaże tylko darmową treść
  2. Jeśli użytkownik jest zalogowany, ale nie ma dostępu -> pokaże tylko darmową treść
  3. Jeśli użytkownik jest zalogowany i ma dostęp -> pokaże tylko płatną treść

Pokazywanie lub ukrywanie tylko niektórych elementów na stronie dla osób zalogowanych

Powyższy wariant skryptu z ?type=toggle może być także wykorzystany do pokazania lub ukrycia elementów dla użytkowników, którzy są aktualnie zalogowani do EasyCart, bez względu na to, czy posiadają jakiś produkt. W ten sposób możesz na przykład pokazać przycisk z labelem Przejdź do konta podlinkowany do panelu, lub Zaloguj, który prowadzi do strony logowania. Sprawdzi się to też, gdy masz dziesiątki produktów i nie chcesz iterować po każdym aby sprawdzić dostępy. Możesz tak pokazać lub ukryć dowolny element HTML, wykorzystując atrybuty:

  • data-auth → element widoczny jeśli użytkownik jest zalogowany
  • data-noauth → element widoczny, jeśli użytkownik nie jest zalogowany
expand_more
Zdarzenia wysyłane na Webhook

Jeśli sam obsługujesz automatyzację, możesz zrobić to programistycznie, lub z pomocą narzędzi jak Zapier. W ustawieniach produktu dodaj adres URL webhooka w zakładce Integracje i webhook. Po zakupie trafią na niego informacje na temat transakcji. Webhook możesz wygenerować za pomocą Zapiera lub Make (dawniej Integromat).

Główne zdarzenia, po których filtrujemy oznaczone są kluczem event i są to odpowiednio:

  • subscription_created - zakup nowej subskrypcji
  • single_product_bought - zakup pojedynczego produktu
  • subscription_canceled - anulowanie subskrypcji w panelu easycart (będzie ważna do końca okresu rozliczeniowego)
  • subscription_plan_changed - zmiana planu przez panel easycart
  • subscription_expired - ostateczne wygaśnięcie subskrypcji
  • subscription_renewed - odnowienie subskrypcji
  • subscription_renewal_failed - nieudana próba pobrania środków przy odnowieniu
  • subscription_renewal_upcoming - zbliżające się odnowienie

Wszystkie przypadki oraz odpowiedzi webhooka znajdziesz poniżej: 

1. Webhook po pomyślnym zakupie subskrypcji

Jest to zdarzenie wysyłane po zakupie subskrypcji. Na tym etapie należy przydzielić dostęp do produktu.

Ważne: subskrypcja może być aktywowana w trybie okresu próbnego (Trial). W takiej sytuacji właściwość trial_ends_at będzie wskazywać na datę jego zakończenia. W przeciwnym razie będzie ustawione na wartość null.

Zobacz na GitHub

2. Webhook po pomyślnym zakupie pojedynczego produktu

Zobacz na GitHub

3. Webhook po kliknięciu przez użytkownika "Anuluj" w panelu subskrypcji

💡 Właściwość subscription_current_period_end wskazuje na datę w której plan powinien zostać wyłączony (i tym samym odebrany dostęp do produktu).

Zobacz na GitHub


4. Webhook po kliknięciu "Przełącz na ten plan" w panelu subskrypcji

Klient ma możliwość przełączenia się na inny plan (o ile taki został zdefiniowany) z poziomu panelu EasyCart. Nazwa planu przekazana do webhooka będzie pochodzić stąd: 

  • Właściwość subscription_plan_name mówi Ci na jaki plan przełączył się użytkownik
  • Właściwość subscription_plan_price mówi jaka jest aktualna cena.

Zobacz na GitHub

5. Webhook po wygaśnięciu subskrypcji

Zdarzenie wysyłane w chwili gdy subskrypcja przestaje być aktywna w wyniku jej anulowania przez klienta lub ręcznego anulowania w panelu Stripe lub w sytuacji gdy nie udało się pobrać opłaty określoną liczbę razy. Jest to moment w którym dostęp do produktu powinien zostać wyłączony.

Zobacz na GitHub


6. Webhook po poprawnym pobraniu pieniędzy za kolejny okres rozliczeniowy

Po pobraniu opłaty za okres rozliczeniowy, wysyłane jest zdarzenie zawierające poniższe dane.

  • Właściwość amount_paid to pobrana kwota w PLN - na tę kwotę należy wystawić fakturę
  • Dane do faktury znajdują się we właściwości invoice_data (która może być wartością null w przypadku ich braku)

Zobacz na GitHub


7. Webhook przy nieudanej próbie pobrania pieniędzy za kolejny okres rozliczeniowy

W przypadku nieudanej próby pobrania pieniędzy za okres rozliczeniowy. Właściwość error_message zawiera informację o błędzie.

Zobacz na GitHub


8. Webhook na X dni przed kolejnym pobraniem pieniędzy

Poniższe dane wysyłane są na webhook na X dni przed kolejnym pobraniem pieniędzy. Właściwość subscription_renews_at wskazuje na datę, kiedy nastąpi najbliższe pobranie opłaty.

💡 Webhook wysyłany jest na podstawie zdarzenia invoice.upcoming od Stripe.

Zobacz na GitHub


9. Webhook na X dni przed zakończeniem trial

Webhook jest identyczny jak powyższy, ale jeżeli właściwość trial_ends_at nie jest równa null, to znaczy, że będzie to pierwsze pobranie.

W Stripe masz możliwość ustawienia ile dni przed pobraniem pierwszej płatności ma zostać wysłane powiadomienie do klienta.

Aby to zrobić:

1. Przejdź do ustawień w Stripe

2. W sekcji Prevent failed payments wybierz odpowiednią liczbę dni

Zobacz na GitHub


expand_more
Przekazywanie własnych parametrów

Po dokonaniu zakupu w ramach EasyCart, na stronę podziękowania zostaną automatycznie przekazane parametry w URL:

  • ec_product = nazwa produktu
  • ec_price = nazwa ceny, jeśli będzie uzupełniona
  • ec_product_id = id produktu ze Stripe
  • ec_price_id = id ceny ze Stripe
  • ec_amount = cena wyrażona w PLN, nie w groszach, np. 99 (zł)

Przykład końcówki linku po zakupie /?ec_product=Nazwa Produktu&ec_amount=99&ec_product_id=123&ec_price=Nazwa ceny

Te parametry zostaną też przekazane do Twojego serwisu jeśli ustawisz własną stronę podziękowania w redirect_url. Tutaj znajdziesz więcej informacji.

Poza tym, EasyCart daje Ci możliwość przekazania dowolnych parametrów dodatkowych do adresu URL koszyka.

Wartości tych parametrów zostaną przekazane do:

  • webhooka wewnątrz właściwości custom_params, razem z pozostałymi informacjami o zakupie.
  • oraz metadanych subscription (w przypadku produktu abonamentowego) lub do metadanych invoice.

Przykład URL: 

https://app.easycart.pl/checkout/zautomatyzowani/program?source=newsletter

lub w przypadku wielu parametrów: 

https://app.easycart.pl/checkout/zautomatyzowani/program?param1=value&source=newsletter

Odpowiedź webhook

W takiej sytuacji odpowiedź webhooka wygląda następująco: 

Preview

Metadane subscription / invoice

Dodatkowe parametry dostępne są też w panelu Stripe w sekcji Payments -> Invoices lub Payments -> Subscriptions.

Preview

expand_more
Dołączanie pliku do pobrania

EasyCart daje możliwość dołączenia linku do pobrania pliku z Twoim produktem (np. e-bookiem).

Plik możesz przypisać do produktu lub ceny w panelu. W przypadku przypisania pliku w jednym i drugim miejscu, pierwszeństwo ma plik przypisany do ceny.

Aby przypisać plik do produktu:

  • Przejdź do edycji produktu w panelu
  • Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  • Wczytaj z komputera plik w formacie PDF lub ZIP do 100 MB

Aby przypisać plik do ceny: 

  • Przejdź do edycji produktu w panelu
  • Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  • Wczytaj z komputera plik w formacie PDF lub ZIP do 100 MB

Plik będzie dostępny:

  • Od razu po zakupie pod przyciskiem na stronie podziękowania.
  • W mailu transakcyjnym wysłanym po zakupie.
  • W panelu klienta, na podstronie produktu.
expand_more
Testowe produkty

EasyCart możesz przetestować na poniższym produkcie: 

Powyższe produkty możesz kupić dowolną, własną metodą płatności - środki nie zostaną pobrane.

Możesz również użyć przykładowych kart, z dowolnym 3 cyfrowym CVC oraz datą wygaśnięcia w przyszłości: 

  • Bez autoryzacji 3D Secure: 4242 4242 4242 4242
  • Z autoryzacją 3D Secure: 4000 0027 6000 3184

Po dokonaniu zakupu, możesz zalogować się do sandbox panelu EasyCart

  • Login: e-mail, którego użyłeś przy zakupie
  • Hasło: sandboxpw

expand_more
Kopia faktur i wiadomości na maila

Jeśli posiadasz usługę EasyBilling i chcesz, aby przychodziły do Ciebie wszystkie wiadomości transakcyjne, które wysyłamy do Twoich klientów - wystarczy, że dodasz techniczny adres email w ustawieniach konta w panelu. Powinna to być osobna, techniczna skrzynka, z której nie korzystasz na co dzień, ponieważ będzie tam przychodzić wiele powiadomień.

expand_more
Zmiana stawki VAT z domyślnej 23%

Domyślnie wystawiamy faktury (lub przesyłamy dane do odpowiedniej integracji) ze stawką 23%. Jeśli chcesz ustawić stawkę VAT, możesz to zrobić per produkt albo per cena. Jak zwykle, ustawienia ceny nadpiszą ustawienia produktu, które zastosowane będą do wszystkich cen. 

Aby zmienić stawkę VAT per produkt:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  3. Wybierz odpowiednią stawkę VAT

Aby zmienić stawkę VAT per cena:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. W zaawansowanych ustawieniach wybierz odpowiednią stawkę VAT

Stawkę VAT można również ustawić globalnie dla wszystkich produktów w ustawieniach konta.

Stawka VAT zostanie uwzględniona na fakturach w usłudze EasyBilling, przy integracjach (np. z ifirma czy fakturownia) a także przyjdzie w webhooku wysyłanym po zakupie jako "invoice_vat_rate": X.

Jeśli jesteś zwolniony z VAT, na razie obsługujemy wyłącznie przekazanie stawki 0, ale dodatkowo rekomendujemy dodanie uwag, które będą widniały na fakturze. Więcej informacji znajdziesz tutaj.


expand_more
Tryb testowy (Sandbox)

Jak stworzyć produkt testowy?

  1. Dodaj produkt w panelu EasyCart
  2. Kliknij strzałkę przy przycisku Publikuj
  3. Następnie Duplikuj do trybu testowego
  4. Połącz konto EasyCart z kontem Stripe w trybie testowym
  5. W panelu pojawi się produkt oznaczony flagą Testowy

Jak rozpoznawać produkty?

  • Produkt Publiczny jest dostępny w domenie app.easycart.pl.
  • Produkt Testowy jest dostępny w domenie sandbox.easycart.pl.

Płatności w trybie testowym nie będą pobierane (także na Apple Pay). Możesz także użyć przykładowych kart, z dowolnym 3 cyfrowym CVC oraz datą wygaśnięcia w przyszłości:

  • Bez autoryzacji 3D Secure: 4242 4242 4242 4242
  • Z autoryzacją 3D Secure: 4000 0027 6000 3184

Po dokonaniu zakupu, możesz zalogować się do sandbox panelu EasyCart

  • Login: e-mail, którego użyłeś przy zakupie
  • Hasło: sandboxpw

W przypadku transakcji testowych notyfikacje mailowe nie są wysyłane.

expand_more
Wystawianie Faktur VAT i billing

Billing z głowy z EasyCart

EasyCart posiada opcję wystawiania faktur, która jest dodatkowo płatna i składa się na całą usługę EasyBilling. Usługa obejmuje:

  • Wystawianie faktur w Twoim imieniu (na specjalnym szablonie z Twoim logo).
  • Wysyłanie maili transakcyjnych do klientów (po zakupie, przy odnowieniach etc.), zawierają też link do faktury.
  • Faktury pojawiają się przy produkcie w panelu EasyCart i klient ma ich całą historię.
  • Klient może wnioskować o zwrot / korektę, a my procesujemy wszystkie te dokumenty.
  • Świadczymy obsługę sprzedażową (żywy agent) w zakresie billingu, płatności, faktur dla Twoich klientów.
  • Na koniec miesiąca na swoim koncie masz dostępne do pobrania: zbiorczy plik JPK do importu do programu księgowego, wszystkie faktury w PDF oraz zestawienie sprzedaży dla osób fizycznych.

To oznacza, że nie przejmujesz się dokumentacją sprzedaży ani obsługą klientów w tym zakresie. Dodatkowo, klienci także otrzymują szereg udogodnień, jeśli korzystasz z naszego billingu - faktury w jednym miejscu oraz zbiorcze.

Integracje z dostawcami faktur

Poza EasyBilling, czyli usługą gdzie wystawiamy w Twoim imieniu faktury, możemy zintegrować Cię natywnie z dostawcami ifirma, fakturownia i infakt. Wkrótce wdrożymy także wfirma. Integracje możesz włączyć samodzielnie w ustawieniach konta:

ifirma.pl

Aktywacja API: https://api.ifirma.pl/aktywacja-api/

Należy wygenerować klucz gdzie "Identyfikator klucza" to faktura oraz należy wygenerować drugi token w kolumnie abonent.  W EasyCart podaj również adres e-mail służący do logowania do serwisu ifirma.pl

fakturownia.pl

Klucz należy wygenerować przechodząc do Ustawienia→Ustawienia konta→Integracja→Zobacz ApiTokeny→Dodaj nowy token

Wybieramy "Rodzaj" jako "Token" i zapisujemy. 

W EasyCart uzupełniasz pola Nazwa konta oraz Klucz API fakturownia.pl

infakt.pl

Klucz należy wygenerować przechodząc pod ten adres https://app.infakt.pl/app/ustawienia/inne_opcje/api  oraz dodać go w ustawieniach w EasyCart.

Kody GTU

W przypadku korzystania z tych integracji, aby działały poprawnie, w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny należy podać kod GTU produktu.

Wartości kodów GTU: od GTU_01 do GTU_13

Ryczałt

Jeśli jesteś na ryczałcie, do każdego produktu lub ceny musisz dodać dodatkową wartość. Możesz to wybrać w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny.

  • iFirma: 0.03; 0.055; 0.85; 0.17; 0.20
  • inFakt: 2; 3; 5.5; 8.5; 17; 20
  • Fakturownia nie wspiera tej funkcji

Masz możliwość wystawiania faktur również na osoby prywatne w integracji z dostawcami faktur - wszystko zbiorczo znajdzie się wówczas w jednym pliku JPK. Domyślnie jest to wyłączone, ale włączysz to przy konfigurowaniu integracji w ustawieniach. Jeśli korzystasz z ifirma.pl, do wystawienia faktury będą konieczne dane adresowe osoby kupującej. W przypadku tego dostawcy należy dodatkowo włączyć Wymagaj podania adresu przy ustawieniach produktu w zakładce Warianty ceny.

Została dodana opcja automatycznej wysyłki faktur do klientów. Domyślnie jest to wyłączone, ale można to wyłączyć w ustawieniach.

W przypadku integracji z fakturownia.pl masz możliwość dodania opcjonalnego pola ID działu. Należy tam podać ID, przekazywane w API jako department_id.

Wystawianie faktur samodzielnie przez automatyzacje

Możesz też zrezygnować z naszego billingu i wystawiać faktury klientom z pomocą własnego API, czy dowolnego narzędzia, takiego jak:

W tym celu, będziesz zapewne korzystał z opcji wysyłania informacji z koszyka na Twój webhook. Otrzymasz tam także dane do faktury, które możesz przeprocesować przez API dowolnego dostawcy. Przykład takiego rozwiązania w Integromat może wyglądać następująco (tutaj akurat dla iFirma)

Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji, odezwij się do nas a prześlemy Ci przykładowy scenariusz.

expand_more
Pole z uwagami na fakturze

Sprzedawcy, którzy korzystają z usługi EasyBilling lub integracji np. ifirma mają możliwość dodać do faktury treść w specjalnej sekcji na uwagi, która wyświetla się w dolnej części dokumentu. Dobry przykład to osoby, które są zwolnione z VAT, w tym polu mogą umieścić stosowną treść. Pole można dodać do produktu lub konkretnej ceny (nadpisuje dane z produktu jeśli to pole jest tam również przypisane). 

Aby dodać uwagi na fakturze per produkt:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Ustawienia produktu
  3. W sekcji Uwagi na fakturze dodaj przykładowo: Podstawa zwolnienia z VAT: Zwolnienie na mocy art. 113 ust 1 i 9 ustawy o VAT

Aby dodać uwagi na fakturze per cena:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. Wejdź w zakładkę Warianty ceny
  3. W sekcji Uwagi na fakturze dodaj przykładowo: Podstawa zwolnienia z VAT: Zwolnienie na mocy art. 113 ust 1 i 9 ustawy o VAT
expand_more
Dodatkowe inputy w koszyku (beta)

Masz możliwość dodać kolejne pola do uzupełnienia przez klientów w koszyku. W Stripe w metadata ceny lub produktu dodaj na przykład input_age: "Podaj wiek" i na stronie wygeneruje to pole z placeholderem “Podaj wiek”, którego wartość zostanie przekazana w webhooku, w custom_fields. Można też wymagać podania danego pola, tworząc je w ten sposób input_required_age: "Podaj wiek"

Po dodaniu takiego pola do produktu, będzie ono widoczne na wszystkich cenach, jednak możesz dodać je wyłącznie do jednej ceny - wówczas pojawi się przy niej.

Pól tego typu możesz dodawać ile chcesz.

expand_more
Kody rabatowe i kupony

W EasyCart masz możliwość dodania kodów rabatowych od Twoich produktów.

Aby uruchomić tą funkcję:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu.
  2. Wejdź w zakładkę Kody rabatowe, a następnie kliknij przycisk Dodaj pierwszy kod.
  3. Nadaj jego nazwę oraz wybierz czy cena obniży się o konkretną wartość, czy o procent. 
  4. Kod rabatowy jest dodawany do całego produktu. Dodatkowo masz możliwość ustawienia daty, do której będzie obowiązywał dany kod.
  5. Pamiętaj, aby oznaczyć kod jako Aktywny i opublikować produkt.

W ramach Stripe masz dodatkowe możliwości tworzenia i zarządzania kodami i dostosowania wielu opcji, co możesz zrobić tutaj. Co do zasady, warto zrozumieć, że na początku dodajemy tak zwany Kupon, gdzie determinujemy to, czy ma być dostępny dla wielu, czy dla jednego produktu i jak ma obniżać cenę: procentowo, czy o określoną kwotę.

Dopiero później generujemy właściwy kod rabatowy, w ramach kuponu:

Jak widzisz, możesz tu ustawić wiele dodatkowych opcji dla takiego kodu.

Jak korzystać z kodów w ramach EasyCart?

Jeśli chcesz umożliwić zakup z kodem promocyjnym, przejdź do sekcji Udostępnij i wybierz Kopiuj link z promo kodem. W koszyku pojawi się pole z miejscem na wpisanie kodu rabatowego. Po wpisaniu prawidłowego kodu, cena zostanie obniżona.

Link do koszyka z polem na wpisanie kodu zawiera specjalny parametr ?promo=1. Jeśli chcesz przekazać klientowi link do koszyka z uzupełnionym już kodem rabatowym, w miejsce liczby 1 wpisz jego nazwę. Przykładowo, mamy kod 30OFF (nie kupon, a kod). W tej sytuacji wystarczy dodać parametr ?promo=30OFF i cena w koszyku zostanie automatycznie uzupełniona.


Jak kody zwiększają konwersję?

W standardowych koszykach, pola do wpisania kodu walą po oczach zaraz po wejściu do koszyka. Wiecie, jaki jest rezultat? Wskaźnik porzuceń zwiększa się średnio aż o 7.5% 🤯 (dane z raportu Stripe 2021). Dlaczego? To proste. Ktoś, kto widzi pole do wpisania kodu pierwsze, co robi to wychodzi z koszyka i w google wpisuje frazę "[produkt] x" kod rabatowy. A potem.. często nie wraca. Dlatego pole do wpisania kodu w EasyCart jest domyślnie ukryte!

expand_more
Modyfikacja wyglądu koszyka z CSS

Możesz nadpisać kod CSS koszyka własnymi stylami, które pozwolą Ci zmodyfikować jego wygląd - kolory, fonty, a nawet układ treści.

Wystarczy, że skorzystasz z pola Własny kod CSS w sekcji Wygląd koszyka:

Jako wartość tego pola poda reguły CSS, które chcesz nadpisać, przykładowo:

body {
   background-color: #0B5CD7;
}

.c-product, .c-product__desc, .c-product__interval, .c-product__base-value, .c-heading-4 {
   color: #FFF;
}

expand_more
EasyJSON

EasyJSON umożliwia zapisanie dowolnych, niepoufnych danych na temat użytkownika korzystającego ze strony zabezpieczonej Login Wallem w formie obiektu JSON przechowywanego na serwerze EasyTools.

Do strony zabezpieczonej Login Wallem dodaj poniższy skrypt:

<script type="text/javascript" src="https://app.easytools.pl/easyjson?ids=ID_PRODUKTU_EASYCART"></script>

Umożliwi Ci to dostęp do dwóch metod:

easyJSON.patch(json, overwrite) - do zapisania danych oraz easyJSON.get() - do pobrania danych (zwraca obiekt JSON)

1. Zapisanie daty ostatniego logowania

<script type="text/javascript">
easyJSON.patch({"last_login_at": new Date() })
</script>

2. Zapisanie ostatnio odwiedzonej podstrony

<script type="text/javascript">
easyJSON.patch({
 "last_visited_page": window.location.pathname
})
</script>

3. Zapisywanie liczby odsłon

<script type="text/javascript">
(async() => {
await easyJSON.get();
const viewsCount = window.easyJSON['views_count'] || 0
easyJSON.patch({"views_count": viewsCount + 1 })
})()
</script>

expand_more
Notyfikacje mailowe EasyCart

Notyfikacje mailowe wysyłane przez EasyCart zawierają ważne informacje dotyczące zakupu i są dostarczane w sytuacjach takich jak:

  • zakup jednorazowy lub zakup subskrypcji;
  • powiadomienie o odnowieniu subskrypcji;
  • powiadomienie o nieudanym odnowieniu, z podaniem powodu np. brak środków na koncie;
  • informacja o końcu ważności karty;
  • zmiana planu subskrypcyjnego;
  • anulowanie subskrypcji.

Masz możliwość edytowania pierwszego maila transakcyjnego, czyli tego który jest wysyłany bezpośrednio po zakupie. W tym celu przejdź do zakładki Email po zakupie w ustawieniach produktu.

Nagłówek
Możesz zmienić nagłówek maila na dowolny, wybrany przez Ciebie tekst.

Dodatkowa treść
Istnieje możliwość dostosowania treści, która znajduje się bezpośrednio pod nagłówkiem.

Stałe elementy znajdujące się w mailu wysłanym bezpośrednio po zakupie to między innymi:

  • informacja o produkcie;
  • możliwość pobrania faktury lub wnioskowania o zwrot;
  • dane logowania do panelu klienta;
  • możliwość pobrania pliku, jeśli został on dodany w ustawieniach produktu.

W przypadku transakcji testowych notyfikacje mailowe nie są wysyłane.

Przykładowe maile transakcyjne:

Jeśli nie chcesz korzystać z notyfikacji mailowych EasyCart, poinformuj nas o tym.

expand_more
Ceny dynamiczne

W EasyCart masz możliwość dynamicznej zmiany cen poprzez prostą edycję w linku. Możesz zmieniać cenę produktu dynamicznie, generując w locie odpowiedni link. W skrócie, możesz mieć produkt ze sztywną ceną 39 zł, ale z pomocą linku sprzedać ten produkt za zupełnie inną cenę. Są dwa sposoby na generowanie tego typu linku:

Ręcznie

  • Możesz wygenerować link ręcznie, warunkiem jest to, że jesteś zalogowany na easycart na koncie admina. Wtedy możesz samodzielnie stworzyć link, wywołując go w przeglądarce w następującym schemacie:

https://app.easycart.pl/utlis/dynamic-price/ID_PRODUKTU_STRIPE/KWOTA

Konkretnie, aby to zrobić:

  1. Utwórz produkt z jednym wariantem cenowym.
  2. Skopiuj ID produktu z adresu URL w przeglądarce
  3. Stwórz link do produktu https://app.easycart.pl/utils/dynamic-price/ID_PRODUKTU_STRIPE/KWOTA, w miejsce ID_PRODUKTU dodaj skopiowane wcześniej ID Twojego produktu, a w miejsce KWOTA - dowolną cenę.
  4. W przeglądarce pokaże się kolejny adres URL, który jest właściwym linkiem do koszyka

To może pomóc przykładowo w takim zastosowaniu, gdzie chcemy pobierać od klientów opłaty za usługi. Mamy wtedy jeden produkt, a cenę generujemy dynamicznie i wysyłamy tak przygotowany link do opłacenia.

Dynamicznie

  • Możesz generować ceny w pełni dynamicznie, z pomocą swojego indywidualnego TOKENU API oraz adresu https://app.easycart.pl/api/dynamic-price/ID_PRODUKTU_STRIPE/KWOTA, pod który wyślij zapytanie GET. Po token, zgłoś się do naszej obsługi. Gdy go uzyskasz, umożliwi generowanie cen przez back-end, a także front-end (czego nie polecamy do wszystkich zastosowań, bo sprytni użytkownicy mogą wygenerować sobie dowolną cenę).
  • Fajnym rozwiązaniem jest użycie automatyzacji do generowania. Przykład generowania z pomocą Make i Webflow jest tutaj:

Blueprint jest do pobrania tutaj.

  • Rozwiązanie front-endowe jest mniej bezpieczne, ale z drugiej strony, jeśli chcemy przykładowo dać użytkownikom możliwość samodzielnego generowania linku do zadeklarowanej ceny, może mieć sens, poniżej podrzucamy przykład tego, jak wygenerować sobie stronę HTML, która wysyła takie zapytanie. Do uzupełnienia w tym przykładzie jest oczywiście IDENTYFIKATOR PRODUKTU a także TOKEN API

Plik HTML jest do pobrania tutaj.

Możesz również dodać dodatkowy parametr na końcu linku.

  • Jeśli chcesz umożliwić klientowi zakup z kodem rabatowym, na końcu linku dodaj parametr ?promo=1. Cały link będzie wyglądał w ten sposób https://app.easycart.pl/utils/dynamic-price/ID_PRODUKTU/KWOTA?promo=1
  • Jeśli chcesz pokazać w koszyku cenę netto, na końcu linku dodaj parametr ?net=1. Cały link będzie wyglądał w ten sposób https://app.easycart.pl/utils/dynamic-price/ID_PRODUKTU/KWOTA?net=1
expand_more
Konfiguracja EasyCart w Google Analytics

W EasyCart masz możliwość dodania kodu Google Analytics. Aby prawidłowo działało raportowanie sprzedaży, przed dodaniem kodu w EasyCart, należy przejść do ustawień GA.

Jak to zrobić?

1. W ustawieniach GA włącz rozszerzone e-commerce

2. Następnie działając w GTMie zaimportuj kontener dostarczony w załączniku.

3. W administracji wybierz opcję Import Container

4. Podczas importu pliku wybierz opcję Merge - elementy zostaną wstrzyknięte doistniejących ustawień

5. Po imporcie wybierz opcję Zmienne i edytuj gaProperty wstawiając ID z Google Analytics

6. W Tags znajdują się dwie opcje - wykonanie zdarzenia, które zostanie wrzucone do GA oraz załadowanie Datalayer raportującego sprzedaż.

W kodzie znajduje się zabezpieczenie polegające na tym, że po przekierowaniu na widok z podziękowaniem skrypt czeka 3 sekund a potem następuje przekierowanie na stronę bez parametrów w URL. Jest to zabezpieczenie przed opcją odświeżania strony i naliczania wiele razy tej samej transakcji.

expand_more
Dane klienta w linku do koszyka

Masz możliwość stworzenia indywidualnego linku do koszyka dla każdego klienta poprzez uzupełnienie jego danych (imię i nazwisko, adres e-mail) w adresie URL.

Aby to zrobić na końcu linku należy dodać parametr ?name=Imie Nazwisko&email=imie@nazwisko.pl.

Przykładowo ?name=Jan%20Kowalski&email=jankowalski@gmail.com.

Po wejściu w link, klient nie będzie musiał uzupełniać swoich danych w koszyku.

expand_more
Zakup wielu sztuk produktu i dostępna ilość (beta)

EasyCart umożliwia zakup wielu sztuk produktu w ramach jednej ceny.

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. W zakładce Warianty ceny wybierz zaawansowane ustawienia danej ceny
  3. Włącz opcję Możliwość zakupu wielu sztuk

Dodatkowo możesz ustawić limit dostępnej ilości danego produktu.

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edycji produktu w panelu
  2. W zakładce Warianty ceny wybierz zaawansowane ustawienia danej ceny
  3. W sekcji Dostępna ilość wpisz dowolną liczbę np. 30

Dzięki tej funkcji zostanie wyświetlona informacja o ilości dostępnych sztuk do kupienia. Po wyczerpaniu limitu dana cena zostanie automatycznie ukryta w koszyku.

expand_more
Zakup dla kogoś innego (beta)

W ustawieniach produktu dostępna jest teraz opcja Zakup dla kogoś innego. Po jej włączeniu w koszyku pojawi się dodatkowy checkbox, który kupujący może zaznaczyć po to, aby kupić produkt dla innej osoby.

Widok koszyka z włączoną opcją

Możesz połaczyć to z zakupem wielu sztuk produktu i w ten sposób sprzedawać wiele biletów na wydarzenia czy nawet subskrypcji dla jednej firmy. Po zakupie, kupujący może od razu przejść do przypisania licencji, lub zrobić to później, wybierając produkt w panelu EasyCart i przycisk Przypisz produkty dostępny w jego opisie. Strona przypisania wygląda tak:

Strona na której można przypisać dostępy

Technicznie mechanizm działa w następujący sposób:

  1. Rozdzielane jest konto osoby która kupuje od konta osoby, której przypisany jest produkt
  2. Konto osoby kupującej przy zakupie otrzymuje te same webhooki, co przy zakupie pojedynczego produktu lub subskrypcji
  3. Medody płatności, dane karty i możliwość zwrotu czy pobrania faktury są przypisywane do produktu wyłącznie na koncie osoby kupującej
  4. Podczas przypisania produktu do osoby / osób jest wysyłany dodatkowy webhook product_assigned, który możesz wykorzystać do wyłapania przypisania do konkretnego użytkownika - w tym momencie na jego koncie pojawia się produkt i wysyła dodatkowy mail:
Email wysyłany do osoby, której przypisano produkt

Dane, które przychodzą w tym webhooku są identyczne jak przy zakupie, ale dochodzi pole assignee - w nim znajdują się dane osoby, która otrzymuje produkt. Struktura wygląda tak:

"assignee": {    "id": 48,    "stripe_id": null,    "name": "Damian Testuje",    "first_name": "Damian",    "last_name": "Testuje",    "email": "damianex@localhost.com"}

W zwiazku z tym, jeśli wysyłasz maile onboardingowe do produktu na event po zakupie i chcesz korzystać z tej opcji - maile te należy wysyłać dopiero na event product_assigned a nie na event subscription_created czy single_product_bought. Osoba, która kupuje produkt nie otrzymuje do niego dostępu, żeby taki dostęp otrzymać, musi przypisać go do siebie w następnym kroku.

Opcja działa także w przypadku zakupu subskrypcji. W tym przypadku, zarządzanie subskrypcją, jej anulowanie czy przedłużenie jest możliwe wyłącznie przez osobę kupującą, a obdarowany nie widzi w ogóle tych opcji w swoim panelu. Tym samym, przedłużenie czy anulowanie subskrypcji przez kupującego będzie zawsze miało skutek do wszystkich kont, które zostały obdarowane.

Działanie funkcji w praktyce:

expand_more
Dostęp do produktu ograniczony czasowo

Jeśli chcesz sprzedawać produkty, do których dostęp trwa np. 30 dni, skonfiguruj ustawienie Zabierz dostęp - po ilu dniach, które znajdziesz w opcjach zaawansowanych wariantu cenowego. W ten sposób, w momencie zakupu, ważność przypisanego użytkownikowi produktu zostanie ustawiona na taki czas. Po tym czasie dostęp zostanie odebrany. Ma to wpływ na działanie naszego Login Wall’a, ale może być przez Ciebie wykorzystane również za pomocą webhooków, o których więcej w sekcji Zarządzanie dostępem do produktu

W przypadku wariantów subskrypcyjnych, dostępne jest ustawienie Zabierz dostęp - po ilu cyklach. Dzięki temu możesz sprzedawać subskrypcje, które odnawiane będą np. przez tylko 3 miesiące. W tym czasie klient ma możliwość anulowania subskrypcji lub jej przywrócenia, ale na okres nie dłuższy niż zdefiniowany w ustawieniach.

expand_more
Zarządzanie dostępem do produktu

Jeśli Twoja automatyzacja posprzedażowa przewiduje przypisywanie użytkownikom dostępu np. do zewnętrznych platform, możesz to zrobić korzystając z otrzymywanych od EasyCart webhooków.

W momencie przypisania produktu lub subskrypcji do użytkownika, otrzymujesz webhook z eventem product_assigned. Działa to spójnie niezależnie od tego czy klient kupił produkt lub subskrypcję bezpośrednio dla siebie czy skorzystał z tzw. “zakupu dla kogoś innego”, a następnie przypisał produkty do wybranych osób. Webhook zawiera standardowe informacje o zamówieniu (jak wszystkie inne webhooki), a także pole assignee, w którym znajdziesz dane osoby, do której przypisano produkt lub subskrypcję.

Jeśli w momencie zakupu dany wariant ceny miał ustawienie “Zabierz dostęp - po ilu dniach”, to przypisany produkt posiada termin ważności. Podobnie jest w przypadku cen subskrypcyjnych, ale tam liczy się ustawienie “Zabierz dostęp - po ilu cyklach”. Przy takiej konfiguracji otrzymasz dodatkowo webhook z eventem product_access_expiring, informujący o wygaśnięciu dostępu do produktu lub subskrypcji za 3 dni (w polu expiration_date znajdziesz dokładną datę wygaśnięcia). Możesz dzięki niemu poinformować klienta, że dostęp się kończy. Klient nie ma jednak żadnej możliwości przedłużenia dostępu, jedyną opcją będzie ponowne wykupienie produktu.

Kolejny event służący do zarządzania dostępem do produktu to product_access_expired, który informuje, że dostęp do subskrypcji lub produktu wygasł. To właśnie w tym miejscu zabierzesz dostęp np. do zewnętrznej platformy. Webhook ten jest wysyłany dla produktów ograniczonych czasowo przez ustawienie “Zabierz dostęp - po ilu dniach”, a także dla wszystkich rodzajów subskrypcji, kiedy te wygasną.

Ostatnim eventem, który może być konieczny do obsłużenia w przypadku dostępów do zewnętrznych platform, jest subscription_plan_changed. To dzięki niemu zmienisz poziom dostępu na wyższy lub niższy, w zależności od planu.

Wszystkie powyższe webhooki posiadają opisane na wstępie pole assignee, informujące o użytkowniku, któremu należy przypisać lub zabrać dostęp.

expand_more
Link do koszyka z wypełnionymi danymi

Możesz wysłać link do koszyka, który automatycznie wypełni dane transakcyjne. W ten sposób Twój klient ma jeszcze krótszą ścieżkę do zakupu. Opcję Kopiuj link z wypełnionymi polami znajdziesz pod przyciskiem Udostępnij w koszyku.

Opcja kopiuj link z wypełnionymi polami

Zwróć uwagę na parametry w wygenerowanym linku i podmień odpowiednie wartości. Możesz to także zrobić automatycznie, na przykład podczas wysyłki newslettera, gdzie skorzystasz ze zmiennych np. {{email}} uzupełniając email klienta.

To jednak jeszcze nie wszystko. Możesz rozszerzyć to o dodatkowe parametry w linku:

  • paymentMethod (blik | p24 | card | applePay)
  • delegate (true lub 1 jeśli opcja Zakup dla kogoś innego jest aktywna w koszyku i ma być zaznaczona, cokolwiek innego będzie potraktowane jako false)
expand_more
Ratowanie koszyków (beta)

Ratowanie koszyków to funkcja pozwalająca odzyskiwać klientów, którzy w normalnych warunkach mają bardzo małe szanse na dokonanie transakcji (około 3%). Obsługują ją nasi konsultanci oraz mechanizmy automatycznych notyfikacji. To jak dedykowany zespół, który pracuje dla Ciebie po to, aby zarabiać więcej. Na ogół, sprzedawcy nie mają możliwości (ani nie jest to celowe), aby zatrudnić kogoś tylko po to, aby starał się ratować konwersję i zwiększać w ten sposób sprzedaż. U nas masz taki zespół do dyspozycji, działający praktycznie 24/7, a w połączeniu z siecią easycart, w ramach której dane klientów są zapisane — jest to bardzo skuteczna metoda, która pozwoli Ci zarobić więcej… nie robiąc nic więcej!

⚠️ Włączając usługę ratowania koszyków zgadzasz się na zawarte w tym artykule warunki, w tym prowizję, a także na kontakt z klientami w Twoim imieniu w celu przeprocesowania transakcji.

Jak włączyć ratowanie koszyków?

Domyślnie usługa ratowana jest wyłączona na Twoim koncie. Funkcję możesz włączyć na dwa sposoby — globalnie, aby została automatycznie zastosowana do wszystkich istniejących i nowo tworzonych koszyków, albo dla konkretnego koszyka. Oczywiście, możesz także włączyć funkcję globalnie a dla niektórych koszyków nadpisać to ustawienie lokalnie zmieniając jej parametry. Zwróć proszę uwagę, że jeśli globalnie włączysz funkcję, nie da się jej wyłączyć dla poszczególnych koszyków, a jedynie nadpisać parametry kodów (jeśli chcesz włączyć funkcję tylko w niektórych koszyków, skorzystaj z metody lokalnej poniżej).

Jeśli chcesz włączyć ratowanie globalnie (rekomendowane):

  1. Przejdź do sekcji Ustawienia Koszyka panelu administracyjnego a następnie
  2. włącz opcję Ratowanie koszyków.
  3. Ustaw drobny rabat, który otrzymają (niektórzy, o tym niżej) klienci zakwalifikowani w procedurze ratowania. 10% jest rozsądną wartością, która pozwoli Ci uratować sporo zakupów. Możesz ustawić rabat kwotowy lub procentowy. Oczywiście, jest to opcjonalne, ale zdecydowanie polecane.
Po dostosowaniu opcji wybierz Zapisz

⚠️ Jeśli sprzedajesz subskrypcję, zniżka zostanie przyznana wyłącznie na pierwszy okres subskrypcji, w kolejnych cyklach będzie obowiązywać już regularna cena.

Od tej pory wszystkie Twoje obecne i nowo tworzone koszyki będą korzystać z usługi Ratowania.

Jeśli chcesz, możesz jednak zarządzać jej ustawieniami dla każdego produktu z osobna. Aby to zrobić, wystarczy wejść w nową sekcję ✨Dodatkowe usługi w konkretnym koszyku i dostosować ustawienia ratowania.

Podsumowując:

  • Jeśli chcesz włączyć ratowanie dla wszystkich koszyków, wykonaj to globalnie
  • Jeśli chcesz zmienić ustawienia rabatów tylko jednego lub kilku z wielu koszyków — włącz funkcję globalnie a następnie dostosuj ją lokalnie dla tych wybranych koszyków
  • Jeśli chcesz ustawić ratowanie tylko dla jednego czy kilku z wielu koszyków — wykonaj to bezpośrednio w tym produkcie a nie globalnie
  • Jeśli chcesz ustawić ratowanie dla wszystkich koszyków, ale tylko niektórym dodać zniżki, ustaw je globalnie bez definiowania zniżek, a te ustaw dla każdego koszyka osobno

Gdzie sprawdzić skuteczność ratowania?

Przygotowaliśmy dedykowany panel, który pozwala Ci sprawdzić statystyki ratowanych koszyków. Znajdziesz dedykowaną zakładkę Ratowanie koszyków, w której będą lądować informacje o sesjach a także statystyki ratowania.

Panel Ratowania koszyków

Sesje tworzą się za każdym razem, kiedy ktoś otworzy stronę z koszykiem. Takich sesji są dziennie tysiące. Jeśli klient wchodzi w ten sam koszyk, z tego samego urządzenia i przeglądarki — nie jest tworzona nowa sesja. Pamiętamy jego wejście przez 30 dni i w tym czasie nie tworzymy nowej sesji, a jedynie zmieniamy jej status.

Sesje mogą uzyskać i zmieniać szereg statusów:

  • W trakcie (opened) → klient przeszedł do koszyka, może coś uzupełnił, może nie. Jeśli wejdzie kolejny raz, z pominięciem linku ratunkowego (o tym później), też zmienimy status na W trakcie.
  • Błąd (error) → sesja zakończyła się błędem i klient wyszedł, jak wróci, od razu przestawi się na W trakcie.
  • Zakończona (finalized) → klient kupił z pominięciem procesu ratowania (albo nie użył linku ratunkowego, albo kupił bez próby ratowania)
  • Odzyskiwana (recovering) → klient wszedł z linku ratunkowego, lub została podjęta akcja ratowania przez obsługę (np. telefoniczna)
  • Odzyskana (recovered) → dokończył zakup, gdy sesja była ustawiona na Odzyskiwana, czyli po wejściu z linku z maila, lub w trakcie interwencji podjętej przez obsługę. Sprzedaż będzie zaliczona jako odzyskana.
  • Poproszono o pomoc -> w momencie, gdy klient podał swój numer telefonu w koszyku przy błędzie transakcji

Status to jedna z najważniejszych informacji w panelu, ale poza nim w tabeli z rekordami znajdziesz również inne dane.

⚠️ Ponieważ niektóre dane klientów mogą pochodzić z całej sieci easy, są one zanonimizowane.

  • Identyfikator sesji → Identyfikator sesji EasyCart - w przypadku kontaktu z obsługą, podać go aby zlokalizować rekord
  • Klient → Inicjały osoby, która dokonuje transakcji, jeśli mamy je w sieci lub uzupełniła już te dane w koszyku, jeśli ich nie ma, pole jest puste
  • Produkt → Informacje o tym, którego produktu dotyczy sesja i link do niego
  • Data ostatniej akcji → informuje o tym, kiedy rozpoczęła się sesja, bądź kiedy klient podjął ostatnią akcję w koszyku
  • Data rozpoczęcia -> informuje, kiedy klient rozpoczął proces zakupu
  • Kwota -> kwota, która pojawiła się na przycisku Płacę
  • Prowizja -> jeśli została naliczona nasza prowizja, jej wysokość
  • Status -> zgodnie z informacjami powyżej
  • Zgoda -> informacja, czy mamy zgodę klienta na kontakt z nim w celu odzyskania koszyka. Tylko koszyki ze zgodą mogą być ratowane

Jaka prowizja jest naliczana od odzyskanych koszyków?

Od odzyskanej kwoty pobieramy prowizję 10%. Dotyczy to wyłącznie koszyków, które zostały uratowane przez nasze mechanizmy. Jeśli klient wróci na koszyk z innego miejsca, niż link przesłany mu w mailu lub bezpośrednio po kontakcie konsultanta — transakcja nie zostanie uznana jako uratowana i nie będzie od niej naliczona prowizja. Informacje o naliczonej prowizji znajdziesz zarówno w kolumnie z indywidualną sesją (0, jeśli sesje kończą się bez naszej interwencji), jak również na górze, w podsumowaniu.

Podkreślamy — w momencie, gdy sesja jest w trakcie ratowana, tylko w przypadku zakupu bezpośrednio z naszego linku uznajemy ją za skutecznie uratowaną. Sam fakt, że rozpoczynamy proces i wysyłamy notyfikacje nie sprawia, że naliczamy jakąkolwiek prowizję jeśli użytkownik na przykład wejdzie na koszyk raz jeszcze z Twojej strony, a nie z naszego linku. Nie ustawiamy też żadnych ciasteczek po wejściu z naszego linku, które przedłużałyby naszą szansę na odzyskanie. Po prostu — ktoś nie skorzystał bezpośrednio z naszego linku lub nie zrealizował transakcji przez konsultanta — nie naliczamy prowizji.

Prowizję pobieramy w rozliczeniu miesiąca, do kilku dni po jego zakończeniu.

Jak to dokładnie działa i które sesje są kwalifikowane?

Sesje, które podejmujemy do odzyskania, czyli mają szansę przejść w tryb Odzyskiwana, to dwa typy sesji:

Pierwszy typ sesji, to koszyki porzucone — które spełniają poniższe warunki (wszystkie warunki muszą być spełnione):

  • Sesja została rozpoczęta przynajmniej 3 godziny temu, ale nie została zakończona
  • Użytkownik wyszedł z koszyka
  • Posiadamy zgodę od użytkownika na kontakt (musiał kupować coś wcześniej i zaakceptować nasz regulamin i politykę prywatności, lub w otwartej sesji zaznaczyć na nie zgodę)

Na podstawie naszych danych z ponad 40 tysięcy przeprocesowanych koszyków, współczynnik konwersji takiego klienta wynosi około 3%. To oznacza, że w 97% przypadków, taki klient nie kupi Twojego produktu. Opcja odzyskiwania koszyków daje więc szansę na konwersję, która w innych warunkach by się nie wydarzyła.

Dodatkowa motywacja — ratowanie z pomocą zniżki

Jedną z najlepiej działających metod konwersji takiego niezdecydowanego klienta, jest zaoferowanie mu kodu rabatowego na sfinalizowanie zakupu. Zwykle nawet drobna zniżka, np. 5-10% jest w stanie przekonać zdecydowanie więcej klientów do zakupu.

Dlatego w ustawieniach ratowania masz możliwość dodania automatycznie zniżki, która wygeneruje indywidualny kod rabatowy dla klienta. Zniżka zostanie zaaplikowana do koszyka, w momencie wejścia przez klienta z użyciem linku ratującego, który otrzyma w mailu lub zobaczy w kampanii. Aby klienci nie przyzwyczajali się do tego typu zniżek, są one przyznawane losowo — nie wszystkie akcje odzyskania oferują klientowi zniżkę, nawet, jeśli jest ona ustawiona. Element losowości sprawia, że klienci nie będą celowo wstrzymywać zakupów po to, aby otrzymać zniżkę. Oczywiście, dodatkowym zabezpieczeniem jest fakt, że tylko niektóre koszyki będą miały włączoną funkcję ratowania.

Druga sytuacja, która uruchamia ratowanie to Błędy transakcyjne — w sytuacji, gdy (znów, wszystkie warunki muszą być spełnione):

  • Sesja jest aktualnie otwarta (prawdopodobnie klient jest dalej w koszyku)
  • Klient wykonał niepomyślne próby płatności — otrzymał błąd
  • Z poziomu wyskakującego okienka (tylko dla koszyków z włączonym ratowaniem) klient zgłosił prośbę o kontakt telefoniczny i podał numer telefonu (lub mieliśmy zapamiętany)

Oznacza to, że klient jest aktualnie w koszyku, próbuje dokonać transakcji, ale otrzymuje błędy. Wówczas, dla koszyków które mają włączoną opcję ratowania, pojawia się możliwość otrzymania pomocy przez telefon. Klient uzupełnia swój numer telefonu a my oddzwaniamy do niego natychmiast, próbując uratować transakcję.

Przy tak odzyskanej transakcji przy jej statusie pojawi się dodatkowa ikonka telefonu i informacje o odzyskaniu przez obsługę klienta. W tym przypadku oczywiście klientowi nie jest proponowana zniżka.

Na podstawie naszych danych z ponad 40 tysięcy przeprocesowanych koszyków, obecnie współczynnik konwersji takiego klienta jest mniejszy niż 16%. To oznacza, że w 84% przypadków, taki klient nie kupi Twojego produktu. Opcja odzyskiwania koszyków daje więc szansę na konwersję, która w innych warunkach, w większości przypadków by się nie wydarzyła.

Dodatkowym atutem odzyskiwania w takim przypadku jest fakt bezpośredniego, natychmiastowego kontaktu z obsługą, którą klient odbiera jako Twoją obsługę klienta. W ten sposób buduje jeszcze większe zaufanie do zakupów u Ciebie i do Twojej firmy i większą skłonność do zrealizowania u Ciebie zakupów w przyszłości.

Jakie są działania związane z odzyskiwaniem?

Sesje, która spełniają powyższe warunki (porzucone koszyki lub błędy transakcyjne), przechodzią w tryb Odzyskiwania, co oznacza, że staramy się wszelkimi metodami sprawić, aby użytkownik sfinalizował płatność. Takie metody to przede wszystkim:

  • Mail z próbą uratowania koszyka, zawierający link ratunkowy (tylko zakup bezpośrednio z tego linku zostanie zliczony jako pomyślnie uratowany koszyk)
  • Podjęcie próby kontaktu przez obsługę — przez czat lub telefonicznie, jeśli jest do tego dobry powód (domyślnie nie dzwonimy do klientów)
  • Kampanie promocyjne (testujemy ten wariant, na nasz koszt dla niektórych produktów), gdzie docieramy do indywidualnych osób remarketingiem w sieci Google i Facebook, starając się uratować zakup
  • Inne, nieuciążliwe dla klienta metody

Kilka dodatkowych zalet procesu:

  • Nasza obsługa może także telefonicznie przyjąć dane płatności i przeprocesować ją nawet wówczas, gdy klienta nie ma już w koszyku
  • Jeśli klient kiedykolwiek realizował transakcję i ma zapisane dane, na jego wyraźną prośbę, nawet jeśli już nie znajduje się w koszyku, możemy przeprocesować transakcję zdalnie, bez jego udziału

Ratowanie koszyków korzysta z sieci easy

Ogromną siłą easycart w kontekście odzyskiwania koszyków jest fakt, że nasi klienci mają zapamiętane w systemie dane, również kontaktowe. Oznacza to, że także w Twoim koszyku mamy dane osób z całej naszej sieci. Niesie to ze sobą szereg korzyści, takich jak zakupy 1-click, automatyczne wystawianie faktur czy przekazywanie danych do wysyłki, nawet jeśli ta osoba nigdy nic od Ciebie nie kupiła. Pomaga także w odzyskiwaniu koszyków, ponieważ teoretycznie taki klient nie musi podać w Twoim koszyku żadnych danych, a tylko go wyświetlić, abyśmy mogli nawiązać z nim kontakt i próbować uratować transakcję (co nie oznacza, że w każdym przypadku tak robimy — więcej niżej).

Standardy komunikacji z klientem

W żadnym przypadku nie staramy się agresywnie ratować koszyków. Wszystkie próby ich ratowania są poprzedzone analizą klienta, jego preferencji zakupowych oraz komunikacji i nie wybieramy nigdy najbardziej skutecznej metody, a tą najbardziej dopasowaną do potrzeb zachowania wysokich standardów komunikacji. W skrócie - zawsze zadajemy sobie pytanie, czy ratując koszyk rzeczywiście pomagamy klientowi. W razie jakichkolwiek wątpliwości, nie podejmujemy żadnej akcji.

Komunikacja, którą tworzymy spełnia przede wszystkim standardy:

  • Jest profesjonalna ale przyjazna, traktujemy klienta jak partnera biznesowego
  • Nigdy nie jest nachalna, agresywna
  • Zawsze jest w niej ważniejszy interes klienta, niż sprzedawcy
  • Zawsze daje wyraźną możliwość rezygnacji z dalszej komunikacji
  • Jest jednorazowa (nie przypominamy 10x że wygasa promocja etc.)
  • W razie wątpliwości, czy pomaga klientowi, nie jest realizowana
  • Zawsze staramy się dać klientowi korzyść płynącą z kontaktu (dlatego ważne są małe zniżki)
  • Jest losowo wspierana ankietami satysfakcji, które pozwalają nam dbać o zadowolenie klientów

Nie ratujemy wszystkich transakcji - staramy się wybrać te transakcje, dla których ratowanie będzie naturalne również dla klienta i bardzo uważamy na to, aby nie poczuł się on śledzony, nawet kosztem uratowanych transakcji.

Co na to RODO?

Akcja ratowania koszyka jest wykonywana w Twoim imieniu, ale oczywiście z kanałów kontaktowych EasyCart (email, telefon) i nie podajemy się za Ciebie, zawsze klient wie z imienia i nazwiska z jakim konsultantem EasyCart rozmawia. Jeśli wyłączysz ratowanie koszyków, nie będziemy podejmować żadnych akcji. Kontaktujemy się z klientem wyłącznie po uzyskaniu wcześniejszej zgody (oznacza to zawsze wyraźną akceptację regulaminu, w którym opisana jest usługa, przez kliknięcie checkboxa - nie jest to nigdy zgoda dorozumiana!). Nie jest to akcja marketingowa, a traktujemy ją w kategorii wsparcia transakcyjnego. Ratowanie następuje w momencie błędu lub krótko po wyjściu użytkownika z koszyka bez prawidłowej finalizacji zakupów. Nie jest do tego wymagana explicite zgoda marketingowa a wystarczająca jest zgoda, która wynika z akceptacji naszego regulaminu.

Pamiętaj proszę, że wszyscy klienci są Twoi a sieć easycart ma jednie ułatwiać im zakupy i tylko w tym kontekście się z nimi kontaktujemy. Bezpieczeństwo danych jest dla nas kluczowe. Nie używamy danych klientów do żadnych działań, które mogłyby być sprzeczne z Twoim interesem jako sprzedawcy.

Warto zrozumieć, że jako EasyCart mamy w interesie przede wszystkim długoterminową relację z klientem i sprzedawcą. Stąd nie stosujemy żadnych technik, które w krótkim terminie mogą dać efekt, ale długoterminowo będą szkodzić reputacji sprzedającego.

Jak działają kody rabatowe?

Kody rabatowe są generowane indywidualnie dla każdego kupującego i można z nich skorzystać tylko raz. Są zaszyte w linku, który wysyłany jest indywidualnie w komunikacie do kupującego i wyłącznie po skorzystaniu z tego linku bezpośrednio do zakupu, traktujemy transakcję jako odzyskaną. Są one też ograniczone czasowo (24 godziny), aby dodatkowo zracjonalizować szybką decyzję zakupową. W przypadku zakupów pojedynczych, automatycznie obniżana jest kwota zakupu przy wejściu z linku, przy zakupach subskrypcji podobnie, jednak kod jest przyznawany tylko na pierwszy okres subskrypcji. Kolejne płatności są pobierane w regularnej cenie. Klient otrzymuje o tym wyraźną informację. Kody są wysyłane losowo, zgodnie z założeniami poniżej.

Element losowości i A/B testy

Koncentrujemy się na znalezieniu najlepszego z możliwych sposobu na odzyskiwanie koszyków, stawiając na pierwszym miejscy komfort i bezpieczeństwo klienta. Chcemy też uniknąć efektu oczekiwania na ewentualną zniżkę przez klientów, którzy już kiedyś korzystali z ratowania. W tym celu:

  • Stale testujemy, zmieniamy i optymalizujemy notyfikacje w procesie ratowania, aby zapewnić jak najwyższą konwersję
  • Rabat, który ustawiasz w koszyku jest przyznawany losowo i nie otrzymują go wszyscy klienci w procesie ratowania
  • Monitorujemy zachowania klientów, którzy już raz uzyskali rabat przy okazji ratowania, jeśli ich zachowanie wskazuje na próbę uzyskania rabatu przy następnych zakupach — wykluczamy z wysyłki kod rabatowy
  • Monitorujemy nienaturalne zachowania grup użytkowników w koszyku — jeśli wiele osób naraz opuszcza koszyk (np. w oknie sprzedażowym wyciekła informacja o rabacie)

Jak wygląda wiadomość i czy mogę ją dostosować?

Wiadomość mailowa jest głównym, mało inwazyjnym sposobem na ratowanie koszyków. Cały czas eksperymentujemy i A/B testujemy wiele różnych wersji wiadomości po to, aby nauczyć się które z nich najlepiej konwertują, jednak jej podstawowy szablon jest bardzo prosty i znajdziesz go tutaj.

Nie możesz ingerować w treść tej wiadomości ani jej zmieniać. Chcemy znaleźć optymalną drogę do zwiększania konwersji w ten sposób i musisz zaufać nam oraz kolektywnemu doświadczeniu wszystkich naszych sprzedawców.

Ścieżka zwiększająca konwersje przy odnowieniach

Dodatkowo, w przypadku odnowień subskrypcji, czynnikiem zmniejszającym konwersje są błędy płatności — często zdarza się, że brakuje środków na karcie i dlatego nie dochodzi do przeprocesowania transakcji. W ramach easycart mamy szereg mechanizmów, które pomagają skonwertować taką transakcję:

  • Przy nieudanym pobraniu, wysyłamy mailowo informację o błędzie oraz przedłużamy automatycznie ważność subskrypcji o określony czas. Robimy to wielokrotnie i sugerujemy sekwencję 1-3-5 dni.
  • Błąd klient jest w stanie naprawić od ręki, przechodząc do naszego panelu, gdzie znajdzie dodatkowe informacje a także przycisk umożliwiający natychmiastowe zainicjowanie procedury ponownej próby pobrania (np. po zasileniu karty)
  • W mailu wysyłamy też informację o tym, kiedy nastąpi kolejna próba pobrania jeśli klient nie podejmie akcji w panelu
  • Dodatkowo wysyłamy powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia ważności karty.

⚠️ Te notyfikacje są automatyczne i nie wchodzą w skład procesu ratowania koszyków — nie pobieramy od nich żadnej prowizji ani nie trafiają do zestawienia sesji. Natomiast obecnie eksperymentujemy z podejmowaniem akcji w przypadku braku reakcji na 3cią i ostatnią w procesie wiadomość. Oznacza to, że klient 3x nie podjął akcji i jego subskrypcja ostatecznie wygaśnie — w takiej sytuacji wysyłamy specjalny email ostatniej szansy a także notyfikujemy naszą obsługę że może warto podjąć akcję — jeśli takie akcje okażą się skuteczne, możliwe, że włączymy je do usługi ratowania koszyków i umożliwimy takim klientom oferowanie również ratującego kodu.

expand_more
Upselle w koszyku

Masz możliwość powiązania ze sobą wariantów ceny (jeden do jednego) po to, aby w specyficzny sposób wyświetlić na kafelku wariantu możliwość zakupu w praktyce innego wariantu. Może to wyglądać w koszyku w ten sposób (wersja ostylowana):

Po kliknięciu w label lub switch użytkownik automatycznie wybiera wariant, który został określony jako upsell.

W ten sposób łatwo dosprzedawać na przykład wyższe wersje abonamentów, lub wariant produktu zawierający coś ekstra.

Aby powiązać ze sobą stworzone wcześniej warianty w postaci upsellu, wejdź w konkretny wariant i wybierz jego ustawienia zaawansowane. Znajdziesz tam opcję Upsell do:

Po wybraniu wariantu, do którego dana cena ma być upsellem, automatycznie wyświetli się on w podglądzie a Ty dodatkowo masz możliwość w kolejnym polu, które dostępne będzie pod spodem, określenia labelu wyświetlanego w tej części kafelka, informującego o korzyściach wynikających z Upsella.

headset_mic

Potrzebujesz pomocy?

Możesz skontaktować się z nami w różnych kanałach. Staramy się reagować tak szybko, jak to tylko możliwe, na ogół w kilka minut, do kilku godzin.

question_answer
phone_in_talk
email

Najczęściej zadawane pytania

Jak założyć konto w EasyCart?

Aby założyć konto w EasyCart, należy dodać pierwszy produkt, a następnie opublikować koszyk i połączyć się z kontem Stripe. Konto zostanie założone automatycznie.

Jakie jeszcze warunki muszę spełnić?

Przede wszystkim, musisz zadbać o to, aby Twoja strona zgłoszona do Stripe spełniała jego standardy, oraz standardy P24. Nie możemy pośredniczyć ani reprezentować Cię w relacji z tymi podmiotami i jesteś za nią wyłącznie odpowiedzialny/a, a w celu zachowania zgodności upewnij się, że masz dobrze przygotowaną stopkę na stronie, w której znajdują się linki do regulaminów, polityki prywatności i dane adresowe Twojej firmy, oraz że na stronie zgłoszonej do Stripe jest przedstawiona oferta wraz z ceną. Stopkę możesz także wygenerować z pomocą EasyLegal.

Czy muszę mieć swoje konto Stripe?

Tak. Można powiedzieć, że EasyCart jest "nakładką" na Stripe, która daje Ci możliwość wygodnej sprzedaży w Polsce a także szereg dodatkowych funkcji.

Czy to bezpieczne?

Tak! EasyCart nie "dotyka" żadnych wrażliwych danych transakcyjnych klientów. Przez nasz system w ogóle nie przechodzą np. dane kart. Jest to procesowane bezpośrednio przez Stripe, który jest najbardziej bezpieczną i zaawansowaną infrastrukturą płatności na świecie. Więcej o zabezpieczeniach przeczytasz tutaj.

Czy mam dostęp do swoich klientów?

Tak. Wszyscy klienci znajdują się na Twoim koncie Stripe. To oznacza, że nawet jeśli zechcesz zrezygnować z EasyCart, możesz bez problemu przejść na innego dostawcę lub stworzyć własną integrację.

Skąd wzięliście to 60% wzrostu konwersji?

Z naszych ostrożnych danych. Przeprocesowaliśmy już kilka tysięcy operacji z wykorzystaniem koszyka, z czego na około 500 operacjach przeprowadziliśmy A/B testy z naszym dotychczasowym rozwiązaniem. Konwersja wzrosła z poziomu 3,6% do 5,7%. Co ciekawe, poprzedni koszyk był całkiem dobrze zoptymalizowany, więc w większości przypadków możesz liczyć na jeszcze większe wzrosty. Przy naszym obrocie w koszyku, koszt EasyCart zwrócił się ponad 10x! Wzrost konwersji o około 40%-60% to także prognozy wynikające zbadań UX i konkretnych usprawnień procesu zakupowego, które wdrażamy, porównując do podobnych rozwiązań za granicą.

Jak rozliczana jest prowizja?

Jeśli tylko testujesz nasz koszyk, lub z jego pomocą oferujesz darmowe produkty - korzystanie jest bezpłatne.

Jeśli sprzedajesz już produkty dla klientów (Twoja łączna sprzedaż przekroczy 100 zł), od tego miesiąca naliczamy opłaty w postaci prowizji zależnej od obrotów w koszyku.

Prowizja jest obliczana zgodnie z wzorem z cennika i jest to kwota netto. Jeśli przykładowo, w miesiącu osiągniesz sprzedaż 15000 zł naliczymy dla całej tej kwoty najniższą stawkę prowizji 0.95%. Oznacza to należność 142,50 zł netto, którą opłacisz przez link do koszyka, który Ci prześlemy. Kolejne płatności, za Twoją zgodą, możemy pobierać automatycznie.

Jeśli korzystasz z naszych dodatkowych usług, takich jak billing czy natywne integracje z serwisami, które procesują faktury, doliczamy to do faktury za nasze usługi zgodnie z ustaleniami. Dodatkowo, jeśli utrzymujemy dla Ciebie automatyzacje, również doliczamy to do faktury.

Czy da się obniżyć prowizję?

Pracujemy nad tym. Prowizja Stripe jest wysoka ze względu na drogie karty płatnicze jak AMEX w USA. Jeśli uda nam się wskoczyć na odpowiedni wolumen obrotów (liczony od wszystkich sprzedających), będziemy negocjować obniżenie prowizji Stripe, co na indywidualnych kontach jest praktycznie niemożliwe. Spróbujemy też przejść na model gdzie prowizja będzie uzależniona od opłat na kartach (w Polsce i UE są bardzo niskie).

Czy mogę zintegrować się np. z iFirma?

Jak najbardziej. Możemy pomóc Ci z całą ścieżką po zakupie, włącznie z wystawieniem faktur w popularnych polskich systemach. Jeśli jednak nie korzystasz z naszego billingu, jesteś odpowiedzialny/a za zwroty, korekty etc.

Czy muszę płacić dodatkowo prowizję Stripe?

Tak. Z tym, że dla naszych klientów przygotowaliśmy zwolnienie z pierwszych przeprocesowanych 25.000 zł, jak również negocjujemy ze Stripe specjalne warunki i obniżenie prowizji, które normalnie nie byłoby możliwe (poza EasyCart). Prowizja Stripe to średnio 1.4% + 1zł dla kart i 1.9% + 1zł dla Przelewy24 i BLIK.

Czy mogę zrezygnować w dowolnej chwili?

Tak! Dołączając do EasyCart nie ryzykujesz braku niezależności. Wszystkie Twoje ustawienia, produkty oraz klienci i subskrypcje są na Twoim koncie Stripe, co oznacza że możesz przełączyć się na dowolne inne rozwiązanie, lub napisać własne bez utraty ani jednego klienta czy subskrypcji.

Dlaczego to tyle kosztuje?

Zarówno my jak i Stripe chcemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania płatności. Nie będą to nigdy rozwiązania najtańsze. Jeśli spróbujesz, jak to działa, zorientujesz się, że wydatki szybko zostaną zrekompensowane przez zwiększenie konwersji i zadowolenia klientów, którzy wracają. Wiemy, że w Polsce można płacić < 1%. Sami płaciliśmy prowizję 0.45%. Jednak ilość problemów z polskimi operatorami sprawiła, że teraz z uśmiechem płacimy więcej. Jeśli jeszcze ich nie doświadczyłeś - to kwestia czasu. W naszym przypadku ta nauczka była warta więcej niż dożywotnia podwyżka prowizji.

Kto wystawia faktury klientom?

Jeśli korzystasz z naszego billingu, my wystawiamy faktury w Twoim imieniu, znajdują się na nich dane Twojej firmy. Musisz posiadać własną firmę aby korzystać z EasyCart. Poza wystawianiem faktur, obsługujemy Twoich klientów w tym zakresie, wykonujemy korekty, zmiany danych, zwroty. Koszt to 2zł od wystawionego dokumentu. Możemy też połączyć Cię z jednym z wystawcą faktur, jak inFakt, wFirma, iFirma, Fakturownia. Koszt utrzymania integracji to 50 zł miesięcznie.

Jakie formy płatności obsługujecie?

Wspieramy wszystkie nowoczesne formy płatności - szybkie przelewy przez Przelewy24 (włączone od ręki, bez umowy i formalności!), BLIK, płatności kartami, Apple Pay, Google Pay. Za jakiś czas planujemy wsparcie wielu języków i natywne opcje płatności danych krajów.

Ile produktów mogę sprzedawać?

Nieograniczoną ilość. Zarówno produktów jak i subskrypcji. Wszystko definiujesz w panelu Stripe, a po dodaniu produktu link do EasyCart jest gotowy!

Z jakimi narzędziami możecie się zintegrować?

Z wszystkimi dostępnymi na rynku, które mają dostępne API. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Do większości narzędzi mamy gotowe integracje. W przeciwnym przypadku, przygotujemy dla Ciebie indywidualny scenariusz.

Czy mogę sprzedawać produkty fizyczne w ramach EasyCart?

W tym momencie nie mamy pełnego wsparcia dla produktów fizycznych, w tym sensie, że nie posiadamy wbudowanych integracji z firmami kurierskimi ani możliwości dodania do koszyka więcej niż jednego produktu oraz zarządzania ilością produktów. Jednak możesz w koszyku dodać pola adresowe oraz pole na numer telefonu, więcej szczegółów na ten temat zawiera ten artykuł pomocy. Po dodaniu pól adresowych można stworzyć automatyzację która połączy się np. z API furgonetka.pl do wysyłek, pomocny może być ten artykuł. Możemy też przygotować taką automatyzację dla Ciebie.

Czy obsługujecie wiele walut i języków?

Jeszcze nie. Planujemy taką funkcję jeszcze w 2022, na ten moment interfejs koszyka jest wyłącznie po polsku i obsługujemy tylko PLN jako walutę.

Czy mogę sprzedawać w EasyCart nie mając działalności?

Tak, na razie w zakresie sprzedaży produktów cyfrowych jak kursy, ebooki, licencje, narzędzia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami!

Co jeśli płatności zostaną zablokowane?

EasyCart działa jak nakładka na system płatności, z którego obecnie korzystasz. To oznacza, że nie mamy wpływu ani nawet nie możemy być stroną w relacji z procesorem płatności (jak Stripe, Blik, P24) z którego korzystasz. Nie możemy pośredniczyć ani reprezentować Cię w relacji z tymi podmiotami i jesteś za nią wyłącznie odpowiedzialny/a. W porozumieniu m.in z P24 przygotowaliśmy EasyLegal, który może pomóc Ci zachować zgodność i uniknąć blokad, jednak musisz wiedzieć, że nie możemy wziąć za nie odpowiedzialności.

Pracujemy jednak nad rozwiązaniem, które znacznie zwiększy bezpieczeństwo Twojego koszyka - możliwością podłączenia wielu dostawców płatności pod spodem i przełączanie ich w miarę potrzeby (np. w przypadku blokady, przerwy technicznej, lub po prostu jeśli wynegocjujesz gdzieś lepszą prowizję. W jednym koszyku będzie można też łączyć wiele metod płatności np. subskrypcje procesować przez Stripe, a płatności one time przez P24 z niższą prowizją.

Jak działa ekosystem easy_

Tworzymy wiele narzędzi, które wspierają twórców w szybkim przygotowaniu oferty, wystawieniu landing page'a, spełnieniu wymogów formalnych (cookies, regulaminy) a także zapewnieniu obsługi transakcyjnej i wsparciu procesu sprzedażowego. Realizujemy to w ramach idei marki easy_ która wiele narzędzi dostarcza bezpłatnie po to, aby twórcy i sprzedawcy mogli jeszcze lepiej promować swoje produkty i usługi. Jeśli skorzystają z naszego koszyka, dostarczają też wartość biznesową nam, oddając nam mały procent prowizji. Wierzymy, że bezpłatne lub bardzo tanie narzędzia dodatkowe (również generują one operacje i koszty) będą dźwignią, która pozwoli nam dotrzeć do jeszcze większej liczby sprzedawców.

Dlaczego wprowadzacie opłatę minimalną?

Minimalna opłata 29 zł jest pobierana od kont, które rozpoczęły już sprzedaż (wyszły z fazy testowania koszyka) ale nie osiągają miesięcznych przychodów wyższych niż 1000 zł. Wprowadzamy ją dlatego, że mimo, że konto nie generuje sprzedaży, generuje szereg kosztów po naszej stronie. Pracujemy obecnie z dostawcami płatności, którzy pobierają od nas opłaty, na przykład w procesie AML (weryfikacja sprzedawcy) czy za utrzymanie kont (Stripe connect). Dochodzą do tego koszty związane z aktywnością użytkowników na tym koncie - mimo, że w tym miesiącu np. sprzedawca nie ma sprzedaży, w ubiegłym mógł sprzedać 100 ebooków, które hostowane są na naszych serwerach, klienci nadal je pobirerają i generują operacje na platformie. Ci sami klienci piszą też z naszym supportem, pobierają wygenerowane dokumenty jak potwierdzenia zakupu czy faktury, wnioskują o zwroty czy korekty. To wszystko sprawia, że mimo braku aktywnej sprzedaży, cała platforma działa i jest w gotowości aby obsłużyć Twój ruch. W rzeczywistości, ta niewielka opłata nie pokrywa nawet samych policzalnych kosztów.

Co ze sprzedawcami na starym cenniku?

Sprzedający, którzy korzystają z pierwszego cennika (i prowizji 1%), będą mogli zdecydować, czy pozostają na starych warunkach, czy przechodzą na nowe - mamy pełną świadomość, że sprzedawcy kalkulują swój model biznesowy w oparciu o warunki, na jakich przystępują do naszej współpracy i jesteśmy gotowi to uszanować. Wszyscy sprzedawcy, krórzy byli na kwocie 2% są przenoszeni na nowy cennik. Jednocześnie, dla wszystkich kont, które sprzedają za mniej niż 1000 zł miesięcznie, włączamy opłatę minimalną 29 zł, która wynika między innymi z przejścia EasyCart na nowe warunki u dostawców płatności, w których utrzymanie każdego z kont generuje dla nas koszt miesięczny.