EasyCart 1.0 - nowa wersja koszyka dla twórców

W styczniu 2022 oddaliśmy do Waszego użytku EasyCart w wersji 1.0 i tym samym zakończyliśmy etap publicznej bety. Przeczytaj jakie wyniki udało nam się osiągnąć w trakcie pierwszych miesięcy działania koszyka i co przygotowaliśmy w wersji 1.0.

EasyCart to produkt, który powstał jako odpowiedź na realną, potrzebę swoich twórców Adama i Grzegorza, którzy od lat zajmowali się sprzedażą online i od lat walczyli z operatorami i systemami płatności online. Bazując na swoich potrzebach, stworzyli MVP (ang. Minimum Viable Product) koszyka opartego o Stripe, który umożliwiał sprzedaż nie tylko produktów, ale również subskrypcji. Następnie dołączył do nich Piotr, który swoje doświadczenie full-stack przełożył na finalny produkt. Po kilku miesiącach testów i przeprocesowaniu kilku tysięcy transakcji, zdecydowali się podzielić się swoim koszykiem z innymi twórcami - a Wy usłyszeliście o EasyCart.

Chcesz przeczytać więcej o tym dlaczego stworzyliśmy EasyCart? Sprawdź ten wpis >>>

W poniższym artykule przeczytacie jak wyglądały nasze początki, jakie wyniki osiągnęliśmy podczas publicznej bety i czego możecie się spodziewać w wersji 1.0 EasyCart.

EasyCart w 2021: Podsumowanie

Po kilku miesiącach przygotowań, networkingu i intensywnej pracy nad MVP, w sierpniu 2020 uruchomiliśmy prywatną betę projektu, do której dołączyli twórcy z naszej najbliższej sieci kontaktów.  Niecały miesiąc później ruszyła publiczna beta dostępna dla każdego, kto zdecydował się umówić demo. A było takich osób całkiem sporo - tylko w ciągu pierwszego miesiąca zonboardowaliśmy 28 twórców, którzy zarobili z nami prawie 150 000zł, a do Sieci EasyCart dołączyło ponad 800 indywidualnych klientów.

Postawiona teza szybko sprawdziła się w praktyce - koszyk działał i nie tylko nam przynosił wzrosty konwersji. Z miesiąca na miesiąc liczba twórców, którzy decydowali się sprzedawać z nam swoje produkty rosła. Byli wśród nich tacy, którzy szukali alternatywy dla rozwiązań, które zawiodły ich w przeszłości. Inni nigdy wcześniej nie sprzedawali online i wybrali nas jako rozwiązanie, które zdejmie im z głowy trud związany z konfiguracją narzędzi i bramek płatności.

Pierwsza wersja EasyCart była daleka od ideału i brakowało jej wielu zaplanowanych przez nas funkcji, a mimo to, twórcy którzy korzystali z publicznej bety zgodnie twierdzili, że EasyCart pozostawia daleko w tyle rozwiązania, których używali do tej pory. Z tygodnia na tydzień projekt rozrastał się, a koszyk zyskiwał nowe funkcje.

W trakcie publicznej bety dodaliśmy do EasyCart m.in.:

  • Login wall
  • Automatyczna korekta błędów w adresie email
  • Natywne integracje faktury
  • Kody rabatowe
  • Przekierowanie po zakupie
  • Zgody marketingowe

Projekt od dnia zero powstawał w myśl idei open startup - dzieliliśmy się z Wami postępami w Social Media oraz w ramach newslettera EasyTools. Powstał również materiał w formie vloga, w którym Grzegorz z punktu widzenia co-foundera dokumentował naszą drogę i dzielił się wskazówkami z naszych doświadczeń.

Zobacz jak wyglądała droga do powstania i rozwoju EasyCart >>

Co jeszcze wydarzyło się w trakcie publicznej bety?

  • +1 000 000 zł w przeprocesowanych transakcjach
  • +5000 unikalnych klientów w sieci EasyCart
  • 15 nowych funkcji
  • pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami

Jednocześnie, przez cały czas trwania publicznej bety EasyCart, pracowaliśmy nad wersją 1.0, która ujrzała światło dzienne w styczniu 2022.

EasyCart 1.0

27 stycznia 2022 podczas Konferencji Sprzedaż 10X oficjalnie zakończyliśmy etap publicznej bety i po raz pierwszy pokazaliśmy Wam EasyCart w wersji 1.0, nad którą pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy. Premiera wywołała spore poruszenie, bo oprócz nowych funkcjonalności, światło dzienne ujrzał dedykowany panel dla sprzedawców, który ma szansę zrewolucjonizować to jak postrzegamy sprzedaż online.

Od samego początku trwania projektu wierzyliśmy, że sprzedawanie produktów w Internecie powinno być prostsze i bardziej dostępne, a twórcy powinni móc skupić się na tym co potrafią robić najlepiej, zamiast wystawiać faktury i walczyć z operatorami płatności.

To właśnie dlatego EasyCart 1.0 przede wszystkim pozwala na jeszcze łatwiejszą i znacznie szybszą konfigurację produktów i uruchomienie sprzedaży. Wystarczy, że posiadasz konto w ramach Stripe, które połączysz z EasyCart i możesz zacząć sprzedawać swoje produkty w dosłownie kilka minut. Bez konfiguracji dodatkowych narzędzi i bramek płatności i przede wszystkim bez jakiejkolwiek wiedzy programistycznej lub wcześniejszego doświadczenia w sprzedaży online.

Panel sprzedawcy

Długo wyczekiwany panel sprzedawcy w ramach EasyCart 1.0 to w praktyce wygodny edytor, który daje Ci dostęp do szeregu funkcji, które mają podnosić konwersję w koszyku. Za pomocą dosłownie kilku kliknięć możesz “zbudować” swój koszyk, dodając do niego różne warianty produktu, w tym subskrypcyjny, ustawiając promocję, czy wstawiając licznik dla oferty ograniczonej czasowo. Panel pozwala Ci podglądać na żywo to co tworzysz oraz opublikować i wygenerować bezpośredni link do Twojego koszyka.

Panel sprzedawcy możesz przetestować na żywo, bez zakładania konta, klikając w ten link:

Chcę wypróbować panel sprzedawcy EasyCart >>

Jeden produkt, kilka wariantów

Możliwość utworzenia różnych wariantów cen to jedna z najważniejszych koncepcji w ramach EasyCart, która ma za zadanie jeszcze bardziej uprościć dodawanie i sprzedaż Twoich produktów. Za przykład weźmy sprzedaż konsultacji, które zwykle oferuje się w różnych wariantach, np.:

  • jednorazowe konsultacje
  • pakiet 5 konsultacji w miesiącu
  • subskrypcja pozwalająca zrealizować co miesiąc określoną liczbę konsultacji

W EasyCart to nie będą osobne produkty - wystarczy, że utworzysz jeden produkt “Konsultacje” i dodasz do niego odpowiednie warianty. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli zobaczyć różne opcje produktu w jednym miejscu i wybrać tą, która odpowiada im najbardziej.

[Video] Więcej informacji o tym jak tworzyć warianty produktów w EasyCart >>

A co jeśli chcesz, żeby dany klient zobaczył tylko opcję subskrypcyjną? Nadal dodasz do produktu różne warianty, a później skopiujesz link, który wyświetli tylko ten wybrany. Więcej o różnych rodzajach linków do koszyka przeczytasz poniżej.

Koszyk w formie linku

Po utworzeniu i opublikowaniu koszyka, otrzymujesz automatycznie wygenerowany link, który możesz zmodyfikować, skopiować, a następnie udostępnić w dowolny sposób swoim klientom, aby przekierować ich bezpośrednio do bezpiecznych zakupów.

To, że koszyk ma formę linku, daje Ci praktycznie nieograniczone możliwości - możesz podpiąć go bezpośrednio na swojej stronie pod przyciskiem “Kup teraz”, udostępnić go w poście lub dodać do swojego profilu na Social Media, czy wysłać mailem lub w prywatnej wiadomości do wybranego klienta.

Oprócz podstawowego linku, który przekieruje odbiorcę do podstawowego, pełnego widoku koszyka, EasyCart ma jeszcze szereg innych opcji udostępnienia:

  • Link do konkretnej ceny - umożliwia zakup tylko jednego wariantu produktu i ukrywa inne ceny w koszyku
  • Link z promo codem - odkrywa w koszyku możliwość wpisania kodu promocyjnego lub automatycznie zmniejsza cenę o wartość obniżki
  • Link dla partnera - pozwala tworzyć indywidualne linki (referral links) i zliczać zakupy generowane przez partnerów lub ambasadorów
  • Link do kodu QR - można umieścić go w prezentacji, na wizytówce lub nawet na billboardzie
  • Link do testowego koszyka - wyświetla testową wersję koszyka, która po kliknięciu “Płacę” nie pobiera płatności

[Video] Więcej informacji o opcjach udostępniania koszyka >>

Możliwość wykorzystania różnych rodzajów linku daje Ci praktycznie nieograniczone możliwości sprzedażowe, marketingowe i umożliwia zupełnie nowy wymiar personalizacji komunikacji z klientem. Nasze pomysły i inspiracje na wykorzystanie linku w różnych kanałach znajdziesz w tym artykule: 8 sposobów na promocję linków do koszyka.

Promocje i kody rabatowe

Tworząc koszyk możesz dodać do niego globalną promocję, która będzie obejmować wszystkie opcje produktu lub przypisać dedykowaną wysokość rabatu dla każdego wariantu.

W ramach dodawania promocji, EasyCart umożliwia:

  • przekreślenie “starej” ceny
  • wyświetlenie licznika czasu do końca promocji
  • automatyczne dodanie znacznika “promocja”
  • ustawienie kodów rabatowych, które obniżą cenę o konkretną wartość lub o procent

W przypadku korzystania z kodów rabatowych, ważne będzie aby skopiować wariant linku z kodem promocyjnym - w przeciwnym razie, w ramach ratowania konwersji, pole do wpisania kodu nie zostanie wyświetlone w koszyku.

[Video] Więcej informacji o promocjach i kodach promocyjnych >>

Strona podziękowania i wiadomość po zakupie

Po zrealizowaniu płatności za Twój produkt, każdy użytkownik zobaczy stronę z podziękowaniem. Wersja domyślna zawiera klasyczne podsumowanie zakupów oraz umożliwia bezpośrednie pobranie zakupionego produktu, np. e-booka, bez konieczności sprawdzania skrzynki mailowej.

Możesz również zmodyfikować część opcji na stronie podziękowania, w tym zmienić wyświetlaną treść, dodać przycisk, który przekieruje klienta z powrotem do Twojej strony lub sklepu, albo dodać konfetti :)

Kolejnym obszarem, którym w ramach EasyCart zajmiemy się za Ciebie są maile transakcyjne. Oprócz maila bezpośrednio po zakupie, treść którego możesz zmodyfikować w ramach panelu, wyślemy do Twoich klientów również inne wiadomości, które będą budować zaufanie i lojalność. Przykładem są maile dotyczące przypomnienia o płatności subskrypcyjnej informujące, że płatność zostanie pobrana w ciągu kilku następnych dni.

Zarówno stronę podziękowania jak i wiadomość po zakupie możesz zobaczyć w trybie podglądu na etapie tworzenia koszyka.

Szybsza i łatwiejsza sprzedaż online

Wymienione funkcje to tylko część tego co zobaczysz w EasyCart 1.0. W zależności od Twoich potrzeb możesz stworzyć podstawową wersję koszyka (wtedy naprawdę zajmie to kilka minut) lub dodać do niego różne opcje i warianty, które pozwolą Ci zwiększyć konwersję.

Aby uprościć Wam korzystanie z nowej wersji koszyka, stworzyliśmy video akademię, w której możecie krok po kroku zobaczyć jak korzystać z funkcji dostępnych w ramach EasyCart.

Zobacz video akademię EasyCart 1.0 >>

Sprzedaż z EasyCart krok po kroku:

  1. Skonfiguruj swój pierwszy produkt - Nie musisz zakładać konta aby zacząć korzystać z EasyCart. Wystarczy, że stworzysz swój pierwszy produkt, a my poprosimy Cię o te dane, które będą niezbędne i poprowadzimy Cię przez dalsze kroki.
  1. Załóż konto w ramach Stripe - Więcej o tym dlaczego wybraliśmy Stripe jako backend płatności i jakie korzyści dla Ciebie jako twórcy się z tym wiążą, znajdziesz tutaj: Dlaczego Stripe?
  1. Opublikuj swój produkt
  1. Dodaj dodatkowe ustawienia produktu (opcjonalnie) - Po konfiguracji koszyka i jego opublikowaniu możesz od razu zacząć sprzedaż lub dodać do niego dodatkowe opcje.
  1. Zacznij sprzedawać :)

Teraz już wiesz, dlaczego twierdzimy, że EasyCart pozwoli Ci wystartować sprzedaż Twojego produktu w dosłownie kilka minut.

Nowości w rodzinie Easy

Oprócz EasyCart w wersji 1.0 podczas Sprzedaż 10X oddaliśmy do Waszego użytku również 4 zupełnie nowe narzędzia z rodziny EasyTools. Docelowo planujemy zintegrować je w jeden wspólny ekosystem, który będziemy stopniowo rozbudowywać tak, by jeszcze bardziej zrewolucjonizować (i uprościć) sprzedaż online.

Więcej o nowych EasyTools przeczytasz w naszym następnym artykule.