Jeśli sam obsługujesz automatyzację, możesz zrobić to programistycznie, lub z pomocą narzędzi jak Zapier. W ustawieniach produktu dodaj adres URL webhooka w zakładce Integracje i webhook. Po zakupie trafią na niego informacje na temat transakcji. Webhook możesz wygenerować za pomocą Zapiera lub Make (dawniej Integromat).
Główne zdarzenia, po których filtrujemy oznaczone są kluczem event i są to odpowiednio:
Wszystkie przypadki oraz odpowiedzi webhooka znajdziesz poniżej:
Jest to zdarzenie wysyłane po zakupie subskrypcji. Na tym etapie należy przydzielić dostęp do produktu.
Ważne: subskrypcja może być aktywowana w trybie okresu próbnego (Trial). W takiej sytuacji właściwość trial_ends_at będzie wskazywać na datę jego zakończenia. W przeciwnym razie będzie ustawione na wartość null.
💡 Właściwość subscription_current_period_end wskazuje na datę w której plan powinien zostać wyłączony (i tym samym odebrany dostęp do produktu).
Klient ma możliwość przełączenia się na inny plan (o ile taki został zdefiniowany) z poziomu panelu EasyCart. Nazwa planu przekazana do webhooka będzie pochodzić stąd:
Zdarzenie wysyłane w chwili gdy subskrypcja przestaje być aktywna w wyniku jej anulowania przez klienta lub ręcznego anulowania w panelu Stripe lub w sytuacji gdy nie udało się pobrać opłaty określoną liczbę razy. Jest to moment w którym dostęp do produktu powinien zostać wyłączony.
Po pobraniu opłaty za okres rozliczeniowy, wysyłane jest zdarzenie zawierające poniższe dane.
W przypadku nieudanej próby pobrania pieniędzy za okres rozliczeniowy. Właściwość error_message zawiera informację o błędzie.
Poniższe dane wysyłane są na webhook na X dni przed kolejnym pobraniem pieniędzy. Właściwość subscription_renews_at wskazuje na datę, kiedy nastąpi najbliższe pobranie opłaty.
💡 Webhook wysyłany jest na podstawie zdarzenia invoice.upcoming od Stripe.
Webhook jest identyczny jak powyższy, ale jeżeli właściwość trial_ends_at nie jest równa null, to znaczy, że będzie to pierwsze pobranie.
W Stripe masz możliwość ustawienia ile dni przed pobraniem pierwszej płatności ma zostać wysłane powiadomienie do klienta.
Aby to zrobić:
1. Przejdź do ustawień w Stripe
2. W sekcji Prevent failed payments wybierz odpowiednią liczbę dni