Integracja Airtable
Przed rozpoczęciem integracji upewnij się, że w ustawieniach airtable masz wygenerowany token dostępu. Pamiętaj, że token dostępu musi mieć uprawnienia do odczytu i zapisu bazy, którą będzie zarządzać, bez nadania uprawnień automatyzacje nie wykonają się poprawnie.
Klinij aby skonfigurować access token w Airtable
Kliknij,aby sklonować strukturę danych z Airtable
Ważne! Pamiętaj, aby dodać 3 uprawnienia:
A także, poniżej koniecznie wybierz dostęp do konkretny lub wszystkich baz w sekcji Access.
Wraz z wygenerowanym tokenem, można przystąpić do konfiguracji integracji Airtable w easycart.
Konfiguracja integracji:
Po pomyślnym skonfigurowaniu integracji można korzystać z niej w zakładce automatyzacje.
Specjalnie dla integracji synchronizacji danych w airtable, wprowadziliśmy nowy typ zdarzenia "Synchronizacja zamówień". W EasyCart wiemy, że każdy ma unikalne procesy biznesowe, dlatego, żeby wspierać uniwersalne modele danych utworzyliśmy specjalną automatyzacje, która synchronizuje dane zamówień i klientów po każdym zdarzeniu zamówienia
Automatyzacja synchronizacji zamówień jest uruchamiana w momencie gdy wystąpią zdarzenia:
Wystarczy, że wskażesz tabelę, której format ma takie same pola jak schemat bazy Airtable, który przygotowaliśmy, i te pola będą synchronizowane, ponieważ automatyzacje rozpoznają jakie columy są w wskazanych tabelach i jeśli korzystasz z pól, które są wspierane dane będą aktualizowane, dlatego to jaką strukturę utworzysz zależy wyłącznie od Ciebie i Twoich potrzeb biznesowych.
Pamiętaj, że schematy są indywidualne dla różnych modeli, dlatego np. synchronizacja pola "First name" w tabeli klienta nie zadziała w tabeli zamówień.
Tabele posiadają również możliwość wykorzystania pól, które linkują rekordy do innych tabel np. tabela zamówień ma pole "Customers", które wskazuje do, którego klienta jest przypisane zamówienie.
W każdym momencie, możesz modyfikować strukturę tabeli, należy jednak pamiętać, że kiedy dodajesz nowe pole synchronizacja nie zadziała wstecz.
W trakcie rozbudowy, będziemy dodawać kolejne pola do obecnych tabel oraz dodawać nowe modele danych, dlatego zalecamy sprawdzać nowe opcje synchronizacji danych.
Ważne!
Kliknij,aby sklonować strukturę danych z Airtable
Tworzenie automatyzacji do synchronizacji danych:
W trakcie tworzenia automatyzacji należy wskazać bazę airtable oraz, tabelę które będziemy synchronizować dla zamówień oraz klientów.
Jak dodać automatyzacje synchronizacji danych?
Pamiętaj, że możesz dodać dowolną liczbę automatyzacji, dzięki czemu po zakupie możesz synchronizować dane z zamówień dla różnych potrzeb i procesów biznesowych.