EasyCart posiada opcję wystawiania faktur, która jest dodatkowo płatna i składa się na całą usługę EasyBilling. Usługa obejmuje:
To oznacza, że nie przejmujesz się dokumentacją sprzedaży ani obsługą klientów w tym zakresie. Dodatkowo, klienci także otrzymują szereg udogodnień, jeśli korzystasz z naszego billingu - faktury w jednym miejscu oraz zbiorcze.
Tutaj informacje na temat easybilling:
Poza EasyBilling, czyli usługą gdzie wystawiamy w Twoim imieniu faktury, możemy zintegrować Cię natywnie z dostawcami ifirma, fakturownia i infakt. Wkrótce wdrożymy także wfirma. Integracje możesz włączyć samodzielnie w ustawieniach konta:
Aktywacja API: https://api.ifirma.pl/aktywacja-api/
Należy wygenerować klucz gdzie "Identyfikator klucza" to faktura oraz należy wygenerować drugi token w kolumnie abonent. W EasyCart podaj również adres e-mail służący do logowania do serwisu ifirma.pl
Klucz należy wygenerować przechodząc do Ustawienia→Ustawienia konta→Integracja→Zobacz ApiTokeny→Dodaj nowy token
Wybieramy "Rodzaj" jako "Token" i zapisujemy.
W EasyCart uzupełniasz pola Nazwa konta oraz Klucz API fakturownia.pl
Klucz należy wygenerować przechodząc pod ten adres https://app.infakt.pl/app/ustawienia/inne_opcje/api oraz dodać go w ustawieniach w EasyCart.
Kody GTU
W przypadku korzystania z tych integracji, aby działały poprawnie, w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny należy podać kod GTU produktu.
Wartości kodów GTU: od GTU_01 do GTU_13
Ryczałt
Jeśli jesteś na ryczałcie, do każdego produktu lub ceny musisz dodać dodatkową wartość. Możesz to wybrać w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny.
Masz możliwość wystawiania faktur również na osoby prywatne w integracji z dostawcami faktur - wszystko zbiorczo znajdzie się wówczas w jednym pliku JPK. Domyślnie jest to wyłączone, ale włączysz to przy konfigurowaniu integracji w ustawieniach. Jeśli korzystasz z ifirma.pl, do wystawienia faktury będą konieczne dane adresowe osoby kupującej. W przypadku tego dostawcy należy dodatkowo włączyć Wymagaj podania adresu przy ustawieniach produktu w zakładce Warianty ceny.
Została dodana opcja automatycznej wysyłki faktur do klientów. Domyślnie jest to wyłączone, ale można to wyłączyć w ustawieniach.
W przypadku integracji z fakturownia.pl masz możliwość dodania opcjonalnego pola ID działu. Należy tam podać ID, przekazywane w API jako department_id.
Możesz też zrezygnować z naszego billingu i wystawiać faktury klientom z pomocą własnego API, czy dowolnego narzędzia, takiego jak:
W tym celu, będziesz zapewne korzystał z opcji wysyłania informacji z koszyka na Twój webhook. Otrzymasz tam także dane do faktury, które możesz przeprocesować przez API dowolnego dostawcy. Przykład takiego rozwiązania w Integromat może wyglądać następująco (tutaj akurat dla iFirma)
Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji, odezwij się do nas a prześlemy Ci przykładowy scenariusz.