Wystawianie Faktur VAT i billing

Billing z głowy z easycart

EasyCart posiada opcję wystawiania faktur, która jest dodatkowo płatna i składa się na całą usługę EasyBilling. Usługa obejmuje:

  • Wystawianie faktur w Twoim imieniu (na specjalnym szablonie z Twoim logo).
  • Wysyłanie maili transakcyjnych do klientów (po zakupie, przy odnowieniach etc.), zawierają też link do faktury.
  • Faktury pojawiają się przy produkcie w panelu EasyCart i klient ma ich całą historię.
  • Klient może wnioskować o zwrot / korektę, a my procesujemy wszystkie te dokumenty.
  • Świadczymy obsługę sprzedażową (żywy agent) w zakresie billingu, płatności, faktur dla Twoich klientów.
  • Na koniec miesiąca na swoim koncie masz dostępne do pobrania: zbiorczy plik JPK do importu do programu księgowego, wszystkie faktury w PDF oraz zestawienie sprzedaży dla osób fizycznych.

To oznacza, że nie przejmujesz się dokumentacją sprzedaży ani obsługą klientów w tym zakresie. Dodatkowo, klienci także otrzymują szereg udogodnień, jeśli korzystasz z naszego billingu - faktury w jednym miejscu oraz zbiorcze.

Tutaj informacje na temat easybilling:

Integracje z dostawcami faktur

Poza EasyBilling, czyli usługą gdzie wystawiamy w Twoim imieniu faktury, możemy zintegrować Cię natywnie z dostawcami ifirma, fakturownia i infakt. Wkrótce wdrożymy także wfirma. Integracje możesz włączyć samodzielnie w ustawieniach konta:

ifirma.pl

Aktywacja API: https://api.ifirma.pl/aktywacja-api/

Należy wygenerować klucz gdzie "Identyfikator klucza" to faktura oraz należy wygenerować drugi token w kolumnie abonent.  W EasyCart podaj również adres e-mail służący do logowania do serwisu ifirma.pl

fakturownia.pl

Klucz należy wygenerować przechodząc do Ustawienia→Ustawienia konta→Integracja→Zobacz ApiTokeny→Dodaj nowy token

Wybieramy "Rodzaj" jako "Token" i zapisujemy. 

W EasyCart uzupełniasz pola Nazwa konta oraz Klucz API fakturownia.pl

infakt.pl

Klucz należy wygenerować przechodząc pod ten adres https://app.infakt.pl/app/ustawienia/inne_opcje/api  oraz dodać go w ustawieniach w EasyCart.

Kody GTU

W przypadku korzystania z tych integracji, aby działały poprawnie, w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny należy podać kod GTU produktu.

Wartości kodów GTU: od GTU_01 do GTU_13

Ryczałt

Jeśli jesteś na ryczałcie, do każdego produktu lub ceny musisz dodać dodatkową wartość. Możesz to wybrać w zakładce Ustawienia produktu lub Warianty ceny.

  • iFirma: 0.03; 0.055; 0.85; 0.17; 0.20
  • inFakt: 2; 3; 5.5; 8.5; 17; 20
  • Fakturownia nie wspiera tej funkcji

Masz możliwość wystawiania faktur również na osoby prywatne w integracji z dostawcami faktur - wszystko zbiorczo znajdzie się wówczas w jednym pliku JPK. Domyślnie jest to wyłączone, ale włączysz to przy konfigurowaniu integracji w ustawieniach. Jeśli korzystasz z ifirma.pl, do wystawienia faktury będą konieczne dane adresowe osoby kupującej. W przypadku tego dostawcy należy dodatkowo włączyć Wymagaj podania adresu przy ustawieniach produktu w zakładce Warianty ceny.

Została dodana opcja automatycznej wysyłki faktur do klientów. Domyślnie jest to wyłączone, ale można to wyłączyć w ustawieniach.

W przypadku integracji z fakturownia.pl masz możliwość dodania opcjonalnego pola ID działu. Należy tam podać ID, przekazywane w API jako department_id.

Wystawianie faktur samodzielnie przez automatyzacje

Możesz też zrezygnować z naszego billingu i wystawiać faktury klientom z pomocą własnego API, czy dowolnego narzędzia, takiego jak:

W tym celu, będziesz zapewne korzystał z opcji wysyłania informacji z koszyka na Twój webhook. Otrzymasz tam także dane do faktury, które możesz przeprocesować przez API dowolnego dostawcy. Przykład takiego rozwiązania w Integromat może wyglądać następująco (tutaj akurat dla iFirma)

Jeśli potrzebujesz pomocy w konfiguracji, odezwij się do nas a prześlemy Ci przykładowy scenariusz.

Inne poradniki