Konfiguracja zdarzeń sprzedaży w Analytics dla własnej strony podziękowania

Jeśli chcesz użyć własnej strony przekierowania, polecamy ustawić opóźnienie po 3 sekundach, wówczas użytkownik zobaczy naszą stronę, dane poprawnie się prześlą, a następnie automatycznie załaduje się po chwili Twoja strona.

Jeśli jednak chcesz koniecznie ustawić natychmiastowe przekierowanie do siebie, czyli użyć czasu 0 sekund w przekierowanie, czytaj dalej - musisz brać pod uwagę to, że zdarzenie purchase nie zostanie przekazane poprawnie przez Easycart.

W takiej sytuacji, musisz samodzielnie zadbać o raportowanie transakcji, co jest możliwe przy konfiguracji przez Google Tag Manager. Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny szablon, który można w tym celu zaimportować do GTM:

Pobierz szablon GTM do łączenia zakupów z easycart >>

Aby prawidłowo działało raportowanie sprzedaży, pamiętaj, że powinieneś zadbać wcześniej o prawidłową konfigurację Twojego konta w GA4.

Konfigurację GA4 przeprowadzimy wykorzystując do tego GTM.

Korzystając z GTM zaimportuj kontener, który pobrałeś z linku powyżej

W administracji wybierz opcję importuj kontener

Podczas importu kontenera wybierz opcję “Merge” aby elementy z nowego kontenera zostały dodane do Twojego aktualnego

Po imporcie kontenera wybierz opcję zmienne i edytuj wartość gaProperty gdzie wstawisz ID z Twojego GA4

W pozycji Tags pojawią się dodatkowe pozycje które wysyłają zdarzenie zakupu do GA4 oraz tworzą specjalny data layer w którym znajdują się informacje o dokonanym zakupie

W kodzie Transaction - SET znajduje się zabezpieczenie polegające na tym, że po przekierowaniu na widok z podziękowaniem skrypt czeka 3 sekund a potem następuje przekierowanie na stronę bez parametrów w URL. Jest to zabezpieczenie przed opcją odświeżania strony i naliczania wiele razy tej samej transakcji.

Pamiętaj proszę, że poza obsłużeniem raportowania w ten sposób transakcji do Google Analytics, jeśli korzystasz na przykład z raportowania konwersji do Google Ads, musisz również indywidualnie to połączyć i w takim przypadku także nie zadziała raportowanie przez Easycart, ponieważ ono również wymaga przejścia na naszą stronę podziękowania. Możesz to zrobić wykorzystując parametry, które przekażemy do Ciebie w linku po zakupie (tak również jest skonstruowany ten kontener GTM).

Inne poradniki