Login Wall - chroń dostęp do swoich produktów

Jeśli chcesz łatwo udostępnić swoim klientom zakupione materiały (np. kurs online lub e-book), możesz wykorzystać nasz Login Wall, czyli funkcji blokującej dostęp do Twojej strony dla osób, które nie zakupiły wybranego produktu lub nie mają aktywnej subskrypcji. Konfiguracja trwa mniej niż 5 minut.

Wystarczy że dodasz krótki kod w sekcji <head> strony, na której znajdują się treści które chcesz chronić.

Kod wygenerujesz w edycji produktu w panelu. Znajduje się tam opcja Chroń treści. Wybierz czy chcesz chronić cały produkt, czy konkretny wariant cenowy. Jeśli chcesz zabezpieczyć całą stronę kliknij w Chroń całą stronę, a następnie Kopiuj kod.


Kiedy chronić cenę a kiedy produkt? To zależy od Ciebie! Jeśli chcesz zablokować dostęp w zależności od posiadania dowolnego wariantu (ceny) danego produktu, użyj produktu. Jeśli dostęp ma być chroniony tylko dla osób, które kupiły specyficzny wariant (cenę), użyj identyfikatora ceny - wówczas tylko osoby, które kupiły tą konkretną cenę będą mogły zobaczyć zawartość.

Ponieważ wszyscy kupujący mają zakładane konta na EasyCart, możesz w ten sposób wykorzystać nasze, bezpieczne mechanizmy back-endowe do autoryzowania użytkowników! W ramach skryptu decydujesz, który produkt chcesz chronić. Możesz nawet wskazać jego specyficzny wariant (czyli konkretną cenę w Stripe).

W rezultacie, każda osoba, która odwiedza Twoją stronę jest sprawdzana, czy posiada do niej dostęp - jeśli nie, wyświetlamy jej okno logowania (obrandowane Twoim logo), które w rzeczywistości jest logowaniem do EasyCart. Na ogół jednak klienci EasyCart nie muszą się logować, ponieważ w pamięci podręcznej przeglądarki mają zapisany nasz token.

Kolejnym etapem jest sprawdzanie, czy dana osoba ma dostęp do konkretnego produktu - jeśli nie, przekierowujemy ją z odpowiednim komunikatem prosto na stronę zakupu! Jeśli tak, wpuszczamy ją na Twoją stronę. Oczywiście, działa to także w przypadku subskrypcji, gdzie dodatkowo weryfikujemy, czy dostęp danej osoby jest ciągle aktywny!

Wszystko odbywa się po Twojej stronie front-endowo co oznacza, że taki snippet możesz wkleić na stronę w dowolnym edytorze jak Landingi, Webflow, Wix itp. po to, by momentalnie chronić odpowiednie treści. Przyznajemy, że ta metoda nie jest aż tak skuteczna jak typowe zabezpieczenie back-endowe po Twojej stronie, ale dołożyliśmy starań, aby jej złamanie było nieco bardziej kłopotliwe, niż typowe rozwiązania bazujące na front-endzie i w naszej ocenie jest to rozwiązanie naprawdę zadowalające.

Pokazywanie lub ukrywanie tylko niektórych elementów na stronie dla klientów

Możesz także pokazać lub ukryć wybrane kontenery czy sekcje na stronie. Jest to na przykład ciekawe rozwiązanie, gdy masz jedną stronę sprzedażową, na której zamiast cen i guzika "kupuję", dla klientów którzy już kupili produkt, chcesz pokazać przycisk "przejdź do produktu". W tym celu należy:

  1. Wygenerować kod do osadzenia na stronie z pomocą nieco zmodyfikowanego adresu (pamiętaj, aby podmienić id produktu, możesz też użyć id ceny) https://app.easycart.pl/paywall/id_produktu_stripe?type=toggle
  2. Umieścić wygenerowany kod w sekcji <head> strony
  3. Do treści, które mają wyświetlać się dla osób, które nie mają produktu dodaj atrybut data-free
  4. Do treści, które mają wyświetlać się dla osób, które mają produkt, dodaj atrybut data-paid

Przykład w kodzie:

<div data-paid>Treść kontenera</div>

Możesz też dodać dowolną wartość, nie jest brana pod uwagę, np:

<div data-free="true">Treść kontenera</div>

Zadziała to w ten sposób:

  1. Jeśli użytkownik jest niezalogowany -> pokaże tylko darmową treść
  2. Jeśli użytkownik jest zalogowany, ale nie ma dostępu -> pokaże tylko darmową treść
  3. Jeśli użytkownik jest zalogowany i ma dostęp -> pokaże tylko płatną treść

Pokazywanie lub ukrywanie tylko niektórych elementów na stronie dla osób zalogowanych

Powyższy wariant skryptu z ?type=toggle może być także wykorzystany do pokazania lub ukrycia elementów dla użytkowników, którzy są aktualnie zalogowani do EasyCart, bez względu na to, czy posiadają jakiś produkt. W ten sposób możesz na przykład pokazać przycisk z labelem Przejdź do konta podlinkowany do panelu, lub Zaloguj, który prowadzi do strony logowania. Sprawdzi się to też, gdy masz dziesiątki produktów i nie chcesz iterować po każdym aby sprawdzić dostępy. Możesz tak pokazać lub ukryć dowolny element HTML, wykorzystując atrybuty:

  • data-auth → element widoczny jeśli użytkownik jest zalogowany
  • data-noauth → element widoczny, jeśli użytkownik nie jest zalogowany

Inne poradniki